Τελικά η όλη ιστορία με το μουσείο ( μαυσωλείο ) της Ακροπόλεως και το βιντεάκι του Γαβρά με όλες τις φωνές που ακολούθησαν βγήκε σε καλό στον κ. Παντερμαλή ο οποίος απ' ότι καταλαβαίνω διαβάζοντας σήμερα την εισαγωγή του στην ένθετη έκδοση της Καθημερινής "Η ελληνική τέχνη στα μουσεία του κόσμου" αρχίζει να συντονίζεται με την υπόλοιπη επιστημονική κοινότητα για την οποία οι καταστροφές των χριστιανών είναι κοινός τόπος.
Γράφει λοιπόν ο διευθυντής του μουσείου
"Τα γλυπτά του Παρθενώνα πέρασαν αλώβητα μέσα απο την περίοδο της αρχαιότητας, δοκιμάστηκαν όμως σκληρά γύρω στο 400μχ όταν ένας τρομαχτικός εμπρησμός και το μένος βαρβάρων ζηλωτών της νέας θρησκείας επέφεραν φοβερές καταστροφές στο κτήριο και τα γλυπτά. Όπως πρόσφατα υποστήριξε πειστικά ο καθηγητής Χ. Μπούρας, άγριοι γότθοι μαχητές του Αλάριχου, που ήταν και νεοφώτιστοι αιρετικοί χριστιανοί, μαζί με πλάνητες μοναχούς που τους ακολούθησαν, ήταν οι υπαίτιοι για τον εμπρησμό της 480κυβ.μ ξυλείας της υπωροφίας του ναού, με αποτέλεσμα την κατάρρευση της μαρμάρινης κεράμωσης, βάρους 350τ, κατά τους υπολογισμούς του καθηγητή Μ.Κορρέ...
...Ανεπανόρθωτα όμως είχαν καταστραφεί με συστηματική απολάξευση οι μετόπες της ανατολικής, δυτικής και βόρειας πλευράς ( εκτός από μια ), ενώ παρέμεινε ανέπαφη η κενταυρομαχία στην νότια πλευρά.
...Τον 7ο αιώνα ο Παρθενώνας έχει μετατραπεί ήδη σε χριστιανικό ναό, αφού προηγουμένως εξαγνίστηκε απο τα ειδωλολατρικά μιάσματα, όπως συνηθιζόταν."
Ίσως όμως να χρειάζεται καμιά φωνή ακόμα ο αγαπητός αρχαιολόγος γιατί αν και δεν είμαι φιλόλογος έχω την εντύπωση πώς οι χαρακτηρισμοί στο κείμενο (τους οποιους έχω με bold) λειτουργούν ώς αθωωτική δήλωση για τους ημέτερους χριστιανούς. Γιατί αιρετικοί δηλ, ή πλάνητες οι μοναχοί δεν κατάλαβα. Για να είναι τελείως επιστημονικό το κείμενο οι χαρακτηρισμοί αυτοί πρέπει να απαλειφθούν.
Όπως επίσης στην τελευταία πρόταση αν τα εξαγνίστηκε και ειδωλολατρικά μιάσματα δεν μπούν σε αυτάκια "" δίνουν την εντύπωση πως ο καλός καθηγητής συμφωνεί και όχι πως αυτό είναι απλά η αντίληψη των βάρβαρων, αιρετικών χριστιανών.
Συμπέρασμα, μάλλον καλό του έκανε η ιστορία με τον Γαβρά αλλά πιθανολογώ πως θέλει λίγο ακόμα για να φτάσει τους άλλους συναδέλφους όπως τους εξαιρετικούς κ. Λαμπρινουδάκη και κ. Βαλαβανη, επιστημονικούς υπευθύνους για την σειρά της Καθημερινής οι οποίοι κλείνουν το πρόλογο τους ώς εξής:
"Έτσι, η ανάταση και η ευφορία που προσφέρει η μεγάλη τέχνη μπορεί να συνδυαστεί καλύτερα με την διάδοση των ανθρωπιστικών μηνυμάτων του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, σε μια εποχή που η ανθρωπότητα αισθάνεται, όλο και περισσότερο, την ανάγκη να στραφεί προς διαχρονικές αρετές και να επαναφέρει τις πανανθρώπινες αξίες, που πρώτοι οι αρχαίοι Έλληνες εισήγαγαν και εφάρμοσαν."
2 σχόλια:
Εντάξει, μην τα περιμένουμε όλα μονομιάς... Δεν του έπεσε δα η θεία φώτιση στο κεφάλι... Απλά ο άνθρωπος κάνει μια τακτική υποχώρηση.
Αύριο θα κάνει κι άλλη... κι άλλη...
Ίσως κάποια στιγμή να παραδεχτεί και τα αυτονόητα και αποδεδειγμένα.
Ναι σωστά, δεν γκρινιάζω ίσα ίσα που χάρηκα που προλογίζει ένα ωραίο βιβλιαράκι ρίχνωντας νερό στο κρασί του. Απλά μου έκαναν εντύπωση και οι χαρακτηρισμοί και είπα να το αναφέρω.
Δημοσίευση σχολίου