Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2016

Ελλήνων αφηγήσεις και συνέντευξη του εκδότη του Δαυλού, Δ. Λάμπρου.

Σήμερα με μια χρονοκαθυστέρηση κατάφερα να ακούσω όλη την συνέντευξη του άλλοτε εκδότη του περιοδικού "Δαυλός"* Δ. Λάμπρου στο νέο δικτυακό κανάλι "Ελλήνων Αφηγήσεις" και αποφάσισα να κάνω έναν σχολιασμό για να αποδείξω πως ναι μεν μπορεί "η ημερήσια κατά κεφαλήν πληκτρολόγηση να βρίσκεται σε καθοδικό σπιράλ", αλλά δεν συμφωνούμε στην καθολικότητα της ερμηνευτικής προσέγγισης του Prkls από τον οποίο περιμένουμε ως ανταπόδοση να είναι το 500+1 κλικ. Αυτό δηλαδή που έχει σημασία όταν προέρχεται από ανθρώπους που διαβάζουν ακόμα κείμενα.

* Στον ιστότοπο www.davlos.gr είχαν ανέβει ψηφιακά όλα τα τεύχη του ιστορικού πια περιοδικού. Πηγαίνοντας τώρα να επιβεβαιώσω βλέπω πως δεν λειτουργεί παρότι η εκχώρηση του ονόματος βρίσκεται σε ισχύ. Ελπίζω αυτό να σημαίνει πρόσκαιρα τεχνικά προβλήματα και όχι κάτι άλλο.


Το Ελλήνων αφηγήσεις αφορά μια καινούργια προσπάθεια του φίλου Μηνά Παπαγεωργίου να πραγματοποιήσει μια σειρά συνεντεύξεων από διάφορες προσωπικότητες του λεγόμενου "αρχαιολατρικού" χώρου ή όπως ο ίδιος γράφει στο κανάλι :

"Το "Ελλήνων Αφηγήσεις" είναι ένα φρέσκο διαδικτυακό project του δημοσιογράφου Μηνά Παπαγεωργίου, που δεν περιορίζεται από το χρόνο (με δυο λόγια είναι άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθεί).
Πρόκειται για μία σειρά από on camera συνεντεύξεις, με ανθρώπους οι οποίοι από τις αρχές της δεκαετίας του 80' πρωτοστάτησαν με το έργο και τη δράση τους στη στροφή ενός σημαντικού κομματιού της ελληνικής κοινωνίας στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Η επιλογή των συνεντευξιαζόμενων γίνεται με αυστηρά προσωπικά κριτήρια του συντονιστή της όλης προσπάθειας, βασισμένα στην εμπειρία που έχει αποκομίσει τα τελευταία 15 περίπου χρόνια ενασχόλησής του με το εν λόγω θέμα.
Οι συνεντεύξεις που θα παρουσιαστούν θα έχουν διττό ρόλο: Αφενός τη δημιουργία ενός ψηφιακού αρχείου για την ιστορία της εξέλιξης του συγκεκριμένου "χώρου" στην Ελλάδα και αφετέρου την αποτύπωση των σχετικών απόψεων και τάσεων κατά την παρούσα χρονική περίοδο."

Θεωρώντας την εν λόγω προσπάθεια πολύ σημαντική καθώς μπορεί να συμβάλει στο να χτιστει μια απαραίτητη πια ιστορική και αντικειμενική οπτική σε αυτά τα ζήτηματα, ώς μελλοντική παρακαταθήκη, πιστεύω πως οι συνεντεύξεις που θα παρουσιαστούν θα πρέπει να αποτελέσουν πεδίο σχολιασμών. Σχολιασμών που να συμβάλουν στην προσέγγιση αυτού του "κινήματος" ώς ιστορικό φαινόμενο και στην περαιτέρω ανάλυση, ενδοσκόπηση και κριτική πάνω στα ζητήματα που θα προκύψουν.

Ας κάνουμε λοιπόν την αρχή με ένα σχολιασμό της συνέντευξης του κ. Λάμπρου, του οποίου ο λόγος παρότι, ίσως λόγω ηλικίας, μου φάνηκε κυρίως στην ταχύτητα κάπως κουραστικός, νομίζω ήταν συνεπής με την πορεία του και κάλυπτε αρκετά βασικά χαρακτηριστικά του φαινομένου Δαυλός τα οποία θα συζητήσουμε.

Με τον "Δαυλό", προσωπικά ήρθα σε επαφή κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 90, και παρότι αρκετά συχνά τον διάβαζα, αν και όχι μέχρι το τέλος του, δεν μπορώ να πώ ούτε πως ήμουν τακτικός αναγνώστης, ούτε πως τα άρθρα και οι ιδέες του τύγχαναν ιδιαίτερα της εκτίμησης μου, καθώς μάλλον προσέγγιζα από άλλου τύπου διαδρομές τον ελληνισμό. Μάλιστα η διαφοροποίηση αυτή, μάλλον μεγάλωσε με τον χρόνο μέχρι που δεν άνοιγα κάν το περιοδικό ακόμα και αν έπεφτε στα χέρια μου. Πολλά τεύχη τα κοίταξα χρόνια αργότερα, όταν μετά το κλείσιμο ανέβηκαν στην σελίδα, με μια αποστασιοποιημένη-ερευνητική ματιά. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν αναγνωρίζω την συμβολή του στον "ελληνοκεντρικό" χώρο (μάλλον είναι πολύ σωστή κίνηση το άνοιγμα της σειράς συνεντεύξεων με αυτή) ούτε πως δεν υπήρξαν αρκετά κείμενα τα οποία και μου άρεσαν και ίσως με επηρέασαν.

Ας δούμε λοιπόν την πορεία του Δαυλού και ενός σημαντικού μέρους του νεότερου "ελληνοκεντρισμού" μέσα απο αυτή την συνέντευξη.

Νομίζω, πως για όποιον την ακούσει, και γι' αυτό ανέφερα την συνέπεια πριν, γίνονται αμέσως φανερές και οι ιδεολογικές τάσεις του εκδότη του, τις οποίες ακολούθησε εν πολλοίς το περιοδικό αλλά και οι αντιφάσεις του που και αυτές σημάδεψαν την πορεία του. 

Ξεκάθαρα, υπάρχει διάχυτη σε όλη την συνέντευξη, μια προώθηση καταστατικών θα λέγαμε αρχών του "Διαφωτισμού", οι οποίες μάλιστα προσλαμβάνονται σε μεγάλο βαθμό με το αρχικό τους πλαίσιο.
  • Πίστη στην γραμμική πρόοδο.
  • Πρωτοκαθεδρία του Λόγου
  • Ταύτιση του Λόγου με τον Ελληνισμό (όπως τον προσέγγισε ο Διαφωτισμός)
  • Πολιτισμικός συγκριτισμός με μέτρο τον Δυτικό πολιτισμό.
  • Κριτική οπτική σε δεδομένες για την κοινωνία κοινωνικοπολιτικές αφηγήσεις
  • Αθεϊα
ίσως είναι οι σημαντικότερες από αυτές.

Φυσικά, τα παραπάνω ελέγχονται, αν δεν απορρίπτονται πια κατευθείαν, ως προς την ορθότητα τους, αποτελούν όμως επιπροσθέτως και ένα ιδεολόγημα τα ίδια, παρότι ο κ. Λάμπρου δηλώνει και στην συνέντευξη εχθρός των ιδεολογημάτων. Βασική αντίφαση, όταν ο κεντρικός πυρήνας της προσέγγισης του βασίζεται εξίσου σε ένα ιδεολόγημα.

Συγκεκριμένο, όμως, ιδεολόγημα είναι και το έτερο μεγάλο μέρος των χαρακτηριστικών που και το περιοδικό είχε και στην συνέντευξη εμφανίζονται. Δηλαδή, αυτά που αναφέρονται στον, κάπως ιδιαίτερου τύπου, εθνοκεντρισμό που σκιαγραφείται και βρίσκεται ιστορικά στον πυρήνα του Δαυλού.

Ο Δαυλός, μπορούμε να πούμε πως ήταν εκ νέου, ένα πεδίο προώθησης (αλλά και αναζήτησης εφόσον υπήρξε μια σταδιακή εξέλιξη των ιδεών) στην μεταχουντική, μετα-μεταπολιτευτική Ελλάδα, μιας προβληματικής περί ελληνικότητας  (Ακόμα ένας λόγος που η επιλογή αυτή του Μηνά για ξεκίνημα του καναλιού ήταν πολύ σωστή). Εξέφραζε δηλαδή αυτές τις διεργασίες σε ένα κομμάτι, λαικό-δεξιό ίσως να το ονόμαζα πρόχειρα, της κοινωνίας εκείνη την εποχή και ως προς αυτό μπορεί να συγκριθεί με τις αντίστοιχες συζητήσεις της δεκαετίας του 30. Επιστροφή λοιπόν στην αναζήτηση της ελληνικότητας αλλά με παρηλλαγμένους όρους. Χωρίς Σεφέρη, Ελύτη, Παλαμά, Κόντογλου, Μεταξά κτλ. Τον παραλληλισμό αυτό που κάνω, και ο ίδιος ο Λάμπρου εμμέσως επιβεβαιώνει με τις αρχικές του τοποθετήσεις περί έκπτωσης της Μεγάλης Ιδέας κτλ.

Εκ νέου λοιπόν, εξοστρακίζεται το Βυζάντιο (όπως στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό αλλά αντίθετα με την ελληνικότητα του 30) εκ νέου εκθιάζεται ο "Ορθός Λόγος" (πάλι όπως στον Διαφωτισμό αλλά εν αντιθέσει με την γενιά του 30), εκ νέου αντιπαραβάλεται ο λαικός πολιτισμός ή και το κράτος, από την διανοούμενη ελίτ και το έθνος. Παρατηρείται, όμως, και μια καινούργια τάση, μάλλον ευκόλως δικαιολογησιμη αν αναλογιστούμε τις διαφορές των δύο εποχών. Ο Ελληνισμός τώρα δεν περιορίζεται στα όρια του εθνικού κράτους, εφόσον αυτό δεν μπορεί επ' ουδενί να καλύψει τις απαιτήσεις, αλλά λαμβάνει οικουμενικές διαστάσεις (μια επιστροφή στον πρώιμο, Ουμανισμό και προ-Ρομαντικό Διαφωτισμό ξανά;), διατηρώντας όμως την φυλετική, εθνική του συνοχή. Έχουμε δηλαδή την εμφάνιση ενός πολιτισμικού φυλετισμού, ο οποίος αναδεικνύει τις μεγαλύτερες αντιφάσεις στην προσέγγιση του Λάμπρου και του περιοδικού.

1. Ο Ελληνισμός αναγνωρίζεται φυλετικά/εθνικά αλλά του προσάπτεται η ελληνικότητα που εφηύραν οι ξένοι του Διαφωτισμού.

Το πόση αντίφαση γεννά αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε από δύο παραδείγματα της συνέντευξης.
Ως θιασώτης αυτού του "Ορθού Λόγου" ο Λάμπρου εκφράζεται κυρίως ως άθεος. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το επιβεβαιώνει σε αρκετά σημεία της συνέντευξης. Με αυτή την στάση σπεύδει να καταδικάσει (ως βλακεία;) τον 12θεισμο που δήθεν δίωξε τον Ορθό Λόγο. Πως όμως γίνεται ένα χαρακτηριστικό στον πυρήνα αυτού του πολιτισμού να δίωξε ένα άλλο χαρακτηριστικό γέννημα του ίδιου πολιτισμού; Και αν είχαμε τέτοια αντίθεση τότε ποιο από τα δύο χαρακτηριστικά αναγορεύεται ώς δείγμα ελληνικότητας και γιατί; Αυτή κατ' ουσία είναι και η ερώτηση που πολύ σωστά του θέτει ο Μηνάς. Η πλήρης αδυναμία απάντησης οφείλεται στην αντίφαση. Η απάντηση μάλιστα καταδεικνύει ακόμα μια αντίφαση αλλά και μια σύμπτωση.

Ο Λάμπρου και ο Δαυλός υπήρξαν σφόδρα αντιχριστιανοί (ώς μέτοχοι στον Ορθό Λόγο αλλά και για άλλους, εθνικιστικούς, λόγους που θα δούμε παρακάτω). Στην καταδίκη του όμως του 12θεισμού ώς "ανορθολογικού', μεταχειρίζεται ακριβώς τα ίδια μέσα που χρησιμοποίησαν διαχρονικά οι χριστιανοί. Ταυτίζεται δηλαδή με τον "εχθρό" του σε αυτό και αναγκαστικά ακολουθεί ξανά τα λάθος βήματα κάποιων "Διαφωτιστών". Ποια και με ποιες συνέπειες;

Οι Έλληνες ανακάλυψαν (τον εφηυρημένο στην αρχή της νεοτερικότητας ) Ορθό Λόγο αλλά ταυτόχρονα ήταν και παράλογοι. Άρα το παράλογο ή ήταν μη Ελληνικό ή δείγμα παρακμής κτλ. Λύση; Οι φιλόσοφοι και επιστήμονες καλά τα είπαν ο λαός ήταν ηλίθιοι; Αντίφαση: Ένας ηλίθιος λαός γεννά φιλοσόφους και επιστήμονες; Συνέπεια : Ελιτισμός. Συνέπεια: αποδοχή της γραμμικής προόδου δηλαδή της ίδιας λογικής που διαχρονικά πρόβαλαν οι χριστιανοί για να αποδείξουν την ανωτερότητα της θρησκείας του.

Η ίδια τελευταία αυτή λογική της γραμμικής προόδου οδηγεί και σε άλλα προβλήματα αν συνδυαστεί με τον ιδιότυπο εθνοκεντρισμό του Δαυλού.

2. Οι Έλληνες ως πνευματικό κέντρο του κόσμου (αφού αυτοί και μόνο αυτοί είχαν τον ορθό λόγο στον οποιο οφείλονται όλες οι θετικές ανακαλύψεις κτλ), πρέπει να προηγούνται χρονικά όλων των άλλων οι οποίοι ακολούθησαν. Αντίφαση: Πως εξηγούμε τα μη-ελληνικά επιτεύγματα; Λύση: Είναι αντιγραφές. Συνέπεια: Δημιουργία θεωριών καταγωγής του τύπου Ελληνικές οι πυραμίδες των Μάγιας. Αρχαιότερη αυτής του Χέοπα η "πυραμίδα" της Αργολίδας, Ελληνική η γλώσσα των ινδιάνων της Αμερικής κτλ που αποτελούσαν τραγική ποσοτικά μερίδα της ύλης του περιοδικού. Αντίφαση: Ο Ορθός Λόγος τον οποίο εκθιάζουμε ώς Ελληνικό προιόν και αποδεχόμαστε οδηγεί σε εντελώς ανορθολογικές (αφού απο τον ορθό λόγο προέρχονται οι σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες) απόψεις.

Παρενθετικά:
Αν διαβάσουμε κάποια αποσπάσματα από ανάλογο κείμενο του Δαυλού του υπέρμαχου του ορθού λόγου (ο οποίος προήγαγε τις θεωρίες των προκατακλυσμιαιων παγκόσμιων Ελλήνων κτλ), το οποιο αποτελεί και όπλο στην φαρέτρα διαφόρων απολογητών, δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε πώς λίγα χρόνια μετά, σε ένα ίσως πιο λαικό κομμάτι του Ελληνοκεντρικού χώρου, γεννήθηκαν και οι θεωρίες των Ελλήνων διαστημανθρώπων, της ομάδας Ε, κτλ, οι Φουράκηδες, Κεραμυδάδες και Λιακόπουλοι, αφού αυτές οι θεωρίες στην τελική διαφόρουνται μόνο κατά μέγεθος και όχι κατά είδος με τις αντίστοιχες του Δαυλού. Αντιγράφω από άρθρο του Καραμπελιά στο Άρδην για τον Δαυλό :

...άρθρο του Στέφανου Μυτιληναίου στο τεύχος 223 στο οποίο ο συγγραφέας υποστηρίζει πως η αντιπαράθεση ελληνισμού - εβραϊσμού έρχεται από τα βάθη της ιστορίας, (από το 4.000 π.Χ. τουλάχιστον) και αποτελεί στην πραγματικότητα σύγκρουση μεταξύ των... απογόνων του Δία και εκείνων του... Κρόνου! Αξίζει να διαβάσουμε πώς περιγράφεται αυτή η ιστορική "αντιπαράθεση" με την χαρακτηριστική πρόζα του "χώρου":
Στην αυγή της "επίσημης" καταγεγραμμένης ιστορίας (δηλ. περίπου στην τέταρτη χιλιετία π.Χ.) οι Έλληνες - αφού συνήλθαν από τις καταστροφές που τους προξένησε ο Μεγάλος Κατακλυσμός (ο οποίος εξαφάνισε στον βυθό του Αιγαίου τον εξελιγμένο πανάρχαιο Ελληνικό Πολιτισμό της Αιγηίδος)- εμφανίστηκαν ξανά στο προσκήνιο. [ ]
Παρά την προσπάθεια του Μίνωα να ενδυνάμωση τον Ελληνισμό, από νωρίς εκδηλώθηκε έντονη συνωμοτική αντίδραση και αντίσταση στο έργο του. Αυτή προερχόταν από τους οπαδούς της παλαιάς Κρόνιας τυραννίας, η οποία είχε ηττηθή στον πόλεμο του Δία κατά των υιών του Κρόνου Τιτάνων (Τιτανομαχία). Οι Κρόνιοι μεταξύ άλλων ευθύνονταν και για τον εμφύλιο-παγκόσμιο πόλεμο Αιγαίων και Ατλάντων το 9.500 π.Χ. [ ].
Όπως λέει ο Ηρόδοτος, η εξέγερση των Κρονίων με ηγέτη τον Σαρπηδόνα απέτυχε. Ο Μίνως τους εξώρισε στην Μέση Ανατολή, όπου και πήραν το όνομα Σόλυμοι, ίδρυσαν την πόλη Σόλυμα (τα σημερινά Ιεροσόλυμα) και ανακήρυξαν τον Σαρπηδόνα βασιλιά τους. [ ]
Οι Κρόνιοι με ηγέτη τον Σαρπηδόνα δεν ξέχασαν ποτέ το μίσος τους για τους Διογενείς. Σύντομα απώλεσαν και κάθε στοιχείο ελληνικής εθνικής συνείδησης. Η επόμενη τους κίνηση ήταν, να αναζητήσουν συμμάχους ομοϊδεάτες ανάμεσα στα βαρβαρικά φύλα που τους περιτριγύριζαν. [ ]
Οι Χαλδαίοι - Ακάδιοι πρέπει να καλοείδαν την συμμαχία με τους Σολυμίτες. Είναι η εποχή, που ο μάγος Αβραάμ* από την πόλη Ουρ της Μεσοποταμίας περιφέρεται στην περιοχή της Φιλισταίας (Παλαιστίνης) κατασκοπεύοντας τις μινωικές αποικίες, ενώ η δράση του φθάνει και μέχρι την Αίγυπτο, όπου υπήρχε κρυφό μεν αλλά ισχυρό ιερατείο του Τυφώνος. Ο Αβραάμ και οι δικοί του ονομάστηκαν Εβραίοι, λέξη που σημαίνει "περιπλανώμενοι". Πράγματι σκοπός της ομάδας αυτής δεν ήταν να στεριώση κάπου, αλλά να αναγνωρίση το έδαφος για την εισβολή που θα ακολουθούσε, και γι' αυτό τον λόγο έπρεπε να βρίσκωνται συνεχώς σε κίνηση. [ ]
Η αποτυχία στην Αίγυπτο δεν πτόησε το Κρόνιο ιερατείο. Οι Αιγύπτιοι εξόριστοι (Ισραηλίτες) συμμάχησαν με τους Έλληνες Σόλυμους (Ιουδαίους) και υπό το γενικό όνομα Εβραίοι (έτσι τους ήξεραν οι Έλληνες Κρήτες της Φιλισταίας) ξεκίνησαν το "θεάρεστο" έργο της γενοκτονίας των Διογενών Ελλήνων: [ ]

3. Η προτεινόμενη λύση στην παραπάνω αντίφαση, ξανά σε συνδυασμό με τα εθνοκεντρικα χαρακτηριστικά τέτοιων απόψεων είναι που οδηγεί αναγκαστικά στην συνομωσιολογία και στην ψευδοεπιστήμη. Η αλήθεια είναι πως οι Έλληνες τα ανακάλυψαν όλα αλλά υπάρχει κάποιος εχθρός ο οποίος μας πολεμάει φανερά ή κρυφά και δεν αφήνει να μαθευτούν αυτά. Ο εχθρός για άλλη μια φορά είναι κλασικά οι Εβραίοι (άλλη μια σύμπτωση με τον έτερο "εχθρό" χριστιανισμό, τον οποίο πολεμάω και για τις εβραϊκές καταβολές του). Τα παραδείγματα είναι πάμπολλα. Από τις δεκάδες αρχαιολογικού, γλωσσολογικού ή ανθρωπολογικού τύπου θεωρίες που παρέλασαν από τις σελίδες του Δαυλού δυστυχώς η συντριπτική πλειοψηφία κατατάσσονται με τα "ορθολογικά" κριτήρια του περιοδικού στις παντελώς ανορθολογικές.
4. Άλλη μια κατά μια έννοια αντίφαση, λαμβάνοντας υπόψη από την μία τον αντιχριστιανισμό και απο την άλλη αντικουμουνισμό του περιοδικού σε συνάρτηση με τα εθνοκεντρικά χαρακτηριστικά είναι το ότι προωθείται σαν αντίληψη ένας οικουμενικός Ελληνισμός (επαναλαμβάνω, όμως, Ελληνισμός επαναεισπραγμένος από ξένα μάτια) αποδεσμευμένος όμως από εθνικά του χαρακτηριστικά. Στην τελική ένας ελιτίστικος οικουμενικός ελληνισμός του Ορθού Λόγου των Διαφωτιστών του 17ου-18ου αιώνα αποκομμένος από κυρίαρχα χαρακτηριστικά του (Ελληνική θρησκεία), τόπο (έθνος-κράτος), και λαό δεν μπορώ να καταλάβω τι Ελληνισμός (ειδικά εθνοκεντρικού τύπου) μπορεί να είναι. Απόλυτη αντίφαση.  Μοιάζει δηλαδή σαν έναν ελληνισμό που ακολουθεί τα δομικά χαρακτηριστικά του χριστιανισμού ή του κουμουνισμού (ως διεθνιστικές ιδεολογίες), χωρίς τίποτα ουσιαστικά ελληνικό.

5. Τέλος, (και πάλι καίρια η ερώτηση του Μηνά) όσον αφορά τις θέσεις του Λάμπρου έναντι των συλλογικών προσπαθειών. Είτε αυτές ήταν το ΕΑΡ, έίτε ήταν στρατιωτικά αγήματα, είτε ήταν Ελληνικές θρησκευτικές κοινότητες, οι θέσεις του Δαυλού και των συνεργατών του ήταν πάντα κάθετα ενάντιες. Νομίζω πως και αυτό το γεγονός, είναι μια λογική κατάληξη του ελιτισμού που καλλιέργησε το περιοδικό, και παρότι έρχεται επίσης σε σύγκρουση με την προώθηση ενός οικουμενικού ελληνισμού (οικουμενικότητα χωρίς συλλογικότητα πως;) ίσως  να αποτελεί την πιο αρνητική του παρακαταθήκη. Ο μανδύας ελιτίστικης εγωτικής ημιμάθειας, μεταξύ ψευδοεπιστήμης, παραφιλολογίας και εθνοκεντρικών ψευδαισθήσεων που ενδύθηκαν άθελα τους πάμπολλοι αναγνώστες του περιοδικού στάθηκε ίσως το μεγαλύτερο τροχοπέδη στην οργανωτική εξέλιξη αλλά και συλλογική ανέλιξη αυτού του ετερογενούς "κινήματος" που ονομάζουμε "ελληνοκεντρικό".

Διαβάζοντας τώρα τις πρόχειρες σκέψεις που κατέγραψα παραπάνω διαπιστώνω πως είμαι καταγγελτικός τελείως και ίσως έτσι να αδικώ και το περιοδικό και τον εκδότη του.
Σίγουρα πιστεύω πως πολλά αρνητικά του ελληνοκεντρικού χώρου οφείλονται σε αυτό. Ο ιδιότυπος και ατελέσφορος εθνοκεντρισμός. Ο στείρος αντιχριστιανισμός. Η ταύτιση ελληνισμού με σύγχρονες Δυτικές ιδεολογίες. Η αθεϊα. Ο Αντιεβραϊσμός. Οι ψευδοεπιστημονικές θεωρίες. Ο ελιτισμός που οδηγεί σε ιδιωτεία (όπως τελικά ιδιώτης παρέμεινε ο κ.Λάμπρου) κτλ. Είναι και αυτά μια παρακαταθήκη του Δαυλού; Σε ένα βαθμό είναι.

Ως αναγνώστης θεωρώ και εγώ, για να χρησιμοποιήσω τα λόγια του Λάμπρου, πως τελικά το περιοδικό δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μου, αν και όχι για τους λόγους που θέλει να πιστεύει ο εκδότης του. Κάπως έτσι, όντως έκλεισε ο κύκλος του και για μένα και για το ίδιο το περιοδικό.
ΌΜΩΣ: Ορθώς επισημαίνει στο τέλος της συνέντευξης πως ο Δαυλός δόνησε κάποιες ξεχασμένες χορδές σε πάρα πολλούς ανθρώπους σε μια εποχή που αν αναλογιστούμε το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας μας θα δούμε πως άλλοι, περισσότεροι, ξημεροβραδιάζονταν στα μπουζούκια, άλλοι βολεύονταν στο καταληστεμένο δημόσιο από τους βουλευτές και ποιμενάρχες τους και παντού επικρατούσαν όλα τα άλλα νοσογόνα φαινόμενα της μεταπολίτευσης. Μέσα λοιπόν σε αυτό το κλίμα και περιβάλλον, ο Δαυλός στάθηκε πραγματικά μοναδικός και πρωτοπόρος φάρος στην ανάγκη εξεύρεσης εκ νέου μιας ελληνικότητας (μια αναζήτηση που ξέφυγε από τον περιορισμό μεταξύ κύκλων ειδικών ή συγκεκριμένων κοινωνικών κτλ τάξεων). Μπορεί να έκανε πολλά λάθη και πολλοί να ακολούθησαν λάθος διαδρομές, επηρεασμένοι  από τις σελίδες του περιοδικού, όμως σε εξίσου πολλούς είμαι σίγουρος πως δόθηκαν τα εναύσματα ώστε να στραφούν σε σωστότερα μονοπάτια και να ξεπεράσουν τις έστω πολλές προβληματικές γραμμές του Δαυλού.
Ως εκ τούτου η προσφορά του δεν μπορεί παρά να γέρνει προς την θετική πλάστιγγα. Εξάλλου ο αποδέκτης ενός μηνύματος, ο αναγνώστης, δεν είναι άμοιρος ευθυνών (η μελλοντική εξέλιξη σε αρκετά πράγματα ως προς αυτό θα αρκούσε στο να αθωώσει τον Δαυλό από όλα τα παραπάνω), καθώς πρέπει να έχει το κριτήριο, να έχει την ικανότητα "λογικής", να κρατήσει τα θετικά και να αφήσει τα αρνητικά. Αν δεν το έχει δεν φταίει το μέσο του οποίο ο σκοπός στην τελική είναι να αποτελέσει έναυσμα. Να δονήσει χορδές. Η καταλληλότητα του οργανοπαίχτη όσο και η καταλληλότητα του δονούμενου οργάνου. Η δόνηση, παραμένει το ουσιαστικό στοιχείο. Και σε αυτό το θέμα, σίγουρα ο Δαυλός αποτελεί ένα σημαντικό, ιστορικό πια επίκεντρο, των δονήσεων που επανεμφανίστηκαν την εποχή μας. Των δονήσεων για την ελληνικότητα που επιθυμούμε τον 21ο αιώνα.


ΥΓ: Βρήκα online το τελευταίο editorial του εκδότη στο οποίο αναφέρεται στην συνέντευξη και το αναπαράγω. 

Τρία εις τον κύβο
Καθαρά προσωπικός λόγος μου επιβάλλει την απόφαση να αναστείλω την έκδοση του «Δαυλού», τη στιγμή που με το παρόν τεύχος το Περιοδικό αυτό ολοκληρώνει χρονικά μια συνεχή παρουσία 27 ετών, δηλαδή τελειώνει το χτίσιμο του αριθμητικού κύβου μιας κανονικής και γεμάτης δεξαμενής Σκέψης και Λόγου.
Στους 27 τόμους του «Δαυλού» είναι κατατεθειμένος οργανωμένα ένας τρόπος με τον οποίο μπορεί να ιδωθεί με την ασφάλεια της Απόδειξης και χωρίς σκοπιμότητες η παραμορφώσεις η πραγματικότητα στην Ιστορία και τον Πολιτισμό -το Χθες-, στην Πολιτική και το Άτομο -το Σήμερα- και στην Πρόβλεψη και το Όραμα.
Την χρηστική αξία του τρόπου αυτού στην ερμηνεία των όσων σήμερα συμβαίνουν γύρω μας μπορούν να επιβεβαιώσουν οι αναγνώστες των 22.772 σελίδων του Περιοδικού αυτού, καθώς διαπιστώνουν κάθε μέρα να επαληθεύωνται συνεχώς και με καταιγιστικά γεγονότα αυτά που ιχνηλατούμε, ξεσκεπάζομε και συστηματικά απομυθοποιούμε από τον Ιανουάριο του 1982 ανασύροντάς τα από τα βάθη των πηγαδιών του ψεύδους στο φως της ιστορικής και ατομικής συνείδησης. Θα μπορούσαμε να πούμε ίσως ότι το ανέβασμα του βράχου του Σίσυφου στην κορυφή του λόφου -η ολοκλήρωση της 27χρονης ανηφορικής πορείας του «Δαυλού»- σταματά στην κορύφωση της δικαίωσής του.
Είμαι βέβαιος, ότι ο συγκεκριμένος αυτός τρόπος θέασης της Αλήθειας, ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, μόνο στο πεδίο του Λόγου και της Ελευθερίας μπορεί να λειτουργήσει -και ποτέ στο πεδίο του Παραλόγου και της Μεταφυσικής-, είναι ο μόνος δρόμος που μένει για το μέλλον και του Προσώπου και της Ανθρωπότητας. Και δεν αμφιβάλλω, ότι δεν θα πάψουν να εμφανίζονται κατά καιρούς μοναχικοί -όπως ο «Δαυλός»- σκυταλοδρόμοι στον δρόμο αυτόν, που θα μεταφέρουν ακόμη πιο μπροστά, και στην απόσταση που στον καθένα αναλογεί, τον δαυλό τους. Αυτό λέει η Ιστορία.
Ο δικός μου δαυλός κολύμπησε κατά τον νόμο του «πάντα ρει» σε μια διαδρομή μέσα στη ροή του παγκόσμιου ποταμού, μέσα στην αέναη ροή του Παγκόσμιου Λόγου. Και δις εις τον αυτόν ποταμόν ουκ αν εμβαίη, όπως εξ άλλου και φυσικά η ροή της σκέψης δεν σταματά εδώ.
Καταθέτομε οι εκατοντάδες συνεργάτες μου κι εγώ τα 319 τεύχη του «Δαυλού» στις συνειδήσεις των αναγνωστών του -στην Ελλάδα, την Ευρώπη, την Αμερική, την Αυστραλία, την Ασία- όπου Γης βρίσκονται.

17 σχόλια:

Ἀριστοκλῆς είπε...

Πολλοὶ σημερινοὶ ἄνθρωποι δὲν καταλαβαίνουν ὅτι ἡ ἴδια πρότασις μπορεῖ νὰ ἀποκτήσῃ καὶ ἀντιδιαμετρικὸ νόημα ἀναλόγως ποιὸς τὴν λέει. Ἡ ἀδιαφορία γιὰ τὴν Ἑλληνικὴν Ἐθνικὴν Θρησκείαν ὀδηγεῖ σὲ λάθος συμπεράσματα κατὰ τὴν ἀνάγνωσιν καὶ τὴν μετάφρασιν ἀρχαίων κειμένων.
Κατὰ τὴν Γαλλικὴν Ἐπανάστασιν μετὰ τὶς προσπάθειες ἀντικαταστάσεως τοῦ Χριστιανισμοῦ εἴχαμε τὴν ἀδράνεια τοῦ Διευθυντηρίου καὶ τὴν Συνθηκολόγησιν τοῦ Βοναπάρτου μὲ τὴν Ἐκκλησίαν. Βεβαίως τίποτα δὲν ἦταν τὸ ἴδιο, ὅπως προεπαναστατικῶς. Οἱ ἰδέες ὅμως τοῦ Διαφωτισμοῦ ἡττήθησαν τὸν 20ὸν αἰῶνα καὶ ἐξαφανίζονται ἀκόμη σταδιακῶς. Ἡ Φιλοσοφία ἀντικαταστάθηκε ἀπὸ τὸν Μαρξιστικὸ Μεσσιανισμό, ἡ Τέχνη ἔγινε ...ἀνεικονικὴ καὶ ἡ Ἐπιστήμη ὑπηρετεῖ τὴν Οἰκονομία.

Christos Panopoulos είπε...

Συμφωνώ στο πρώτο.
Πάρα πολλές από τις ιδέες του Διαφωτισμού καθόλου δεν ηττήθηκαν ίσα ίσα που είναι ακόμα κυρίαρχες στο μεγαλύτερο μέρος των Δυτικών κοινωνιών και καλές ιδέες και όχι και τόσο καλές. Πολλά από τα προβλήματα μας όπως και του Δαυλού που αναφέρω μέσα ξεκινάνε από τα παρακλάδια που ξεπήδησαν από αυτές τις ιδέες. Η αντικατάσταση του χριστιανισμού με την θεά λογική έτσι κι' αλλιώς δεν ήταν και πολύ καλή ιδέα :-) (κινδυνεύοντας βέβαια να κάνω ετεροχρονισμένη κριτική που δεν είναι σωστό)

Ἀριστοκλῆς είπε...

Παρακολουθὼν τὴν συνέντευξιν ἀπορῶ πῶς δὲν ἀντιλαμβάνεται πῶς κάνει ἕνα λογικὸ σφάλμα.
Λέει ὅτι κατάλαβε ὄτι γιὰ τὴν ἑλληνικὴν παρακμὴν εὐθύνεται ὁ βίαιος ἐκχριστιανισμός τῶν Ἑλλήνων.
Παρακάτω λέει ὅτι τὸ Δωδεκάθεον κατεδίωξεν τοὺς φιλοσόφους. Τὰ παραδείγματα εἶναι ἄστοχα, ἀλλὰ καὶ κακὴν πληροφόρησιν νὰ ἔχῃ θὰ ἔπρεπε νὰ εἶχε σκεφθῇ κάτι ἄλλο. Ἐὰν τὸ Δωδεκάθεον ὅπως τὸ λέει ἦταν ὅπως ὁ Χριστιανισμός, πῶς γίνεται μὲ τὴν μίαν θρησκείαν νὰ ἀνθῇ ὁ πολιτισμὸς καὶ μὲ τὴν ἄλλη νὰ μαραίναιται;

Κλείτωρ είπε...

ο καθένας αντιλαμβάνεται το θείο όπως μπορεί και (κατ' επέκταση) όπως νομίζει. κανείς, απολύτως κανείς δεν έχει την δύναμη ούτε το δικαίωμα να δογματίσει για άλλον. Ναι, και οι πολυθεϊστές είχαν τις μεταξύ τους έριδες, ναι υπήρχαν και φανατικοί "δωδεκαθεϊστές" που ευχαρίστως σκότωναν στ' όνομα και για τους θεούς τους αλλά και οι θεοί ακόμα σκοτώνονταν μεταξύ τους.
Οι ομάδες είτε θα δογματίσουν είτε δεν θα υπάρχουν απλά διότι οι ομάδες βασιζονται σε κανόνες...

ΥΓ την επόμενη φορά όχι μόνο θα ξαπλώσω αλλά θα κοιμηθώ κιόλας, να ονειρευτώ. Κι όποιος έχει άντερα ας με ξυπνήσει.

Ανώνυμος είπε...

Άντε να τρολάρουμε λίγο και δω βρε Πανδίων τώρα που συνήθισες, κατά τα άλλα είναι προσεγμένες οι παρατηρήσεις σου για τον Λαμπρου.
Εμείς ως πιο λαϊκός κόσμος και ως μαθητές Φουράκη-Κεραμυδά στεκόμαστε σ αυτό:

"δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε πώς λίγα χρόνια μετά, σε ένα ίσως πιο λαικό κομμάτι του Ελληνοκεντρικού χώρου, γεννήθηκαν και οι θεωρίες των Ελλήνων διαστημανθρώπων, της ομάδας Ε, κτλ, οι Φουράκηδες, Κεραμυδάδες και Λιακόπουλοι, αφού αυτές οι θεωρίες στην τελική διαφόρουνται μόνο κατά μέγεθος και όχι κατά είδος με τις αντίστοιχες του Δαυλού."

Προφανώς εσύ και ο Μηνάς, οι μυθικιστικές αναγεννητές του Ελληνισμού, μαθητές των Ρασσιάδων και των Αναστασάκηδων είστε πιο ποιοτικές ποικιλίες του ελληνοκεντρικού μπαξέ...

Ανώνυμος είπε...

Παρεπιπτόντως ο Δαυλός δεν ήταν δεξιάς ιδεολογίας...ήταν μασωνικής ιδεολογίας καθαρά.
Επίσης δεν ήταν ιδιωτεία αλλά μασωνικό πρότζεκτ. Άλλωστε όσα είπε ο Λάμπρου ήταν καθαρή διδασκαλία της στοάς.

Ρώτα εκεί στους μυθικιστές τους συντρόφους σου Μηνά και Χρήστο Μόρφο να σου πουν για τον Νάγο, τη στοά Προμηθέας που φέρεται να έπαιξε ρόλο στο πραξικόπημα του 1967, τη σχέση της με τους αρχειομαρξιστές του πατρός Γιωτόπουλου και τους αναρχοσοσιαλιστές στις αρχές του περασμένου αιώνα όταν ακόμα δεν υπήρχε ούτε ΚΚΕ, ούτε τίποτα, και γιατί ο ιδρυτής και μέλος αυτών των στοών στις οποίες συμμετέχει και ο Ραδάμανθυς (Νάγος, Πυθαγόρας) φέρεται και ως ιδρυτής της Ομάδας Ε, το τσοπανόπουλο ο Νάγος. Και μπορείς να ψάξεις και τη σχέση των επίσης δωδεκαθείστών σοσιαλιστών Πλάτωνος Δρακούλη και Καλλέργη με τη μασωνία.
Μπορεί έτσι να καταλάβεις γιατί κάποιοι ταυτίζουν την Ομαδα Ε με νεοπαγανιστικό μεσσιανισμό και το φαινόμενο του νεοπαγανισμού γενικότερα. Γιατί νεοπαγανισμός και Ομάδα Ε εκπορεύτηκε από τα ίδια ΑΚΡΙΒΩΣ μασωνικά κέντρα και τι ιδεολογίας περίπου ήταν ο Δαυλός .

Ανώνυμος είπε...


Aν τελικά γράψεις αυτό το βιβλίο Πανδίων πρέπει να το γράψεις με αυτή τη λογική:

Στην νεοελληνική κοινωνία εμφανίστηκαν τη δεκαετία του 90 στα μέσα περίπου συγκεκριμένοι άνθρωποι που διακήρυτταν το δωδεκάθεο δηλώνοντας οι ίδιοι δωδεκαθεϊστες.
Που πήγαν και έγιναν δωδεκαθεϊστές όλοι αυτοί, που πήραν τις γνώσεις για τους θεούς και πως γίνεται να εμφανίστηκαν ξαφνικά όλοι μαζί είτε ως αρχαιολάτρες είτε ως δωδεκαθεϊστές είτε ως εψιλονιστές;
Πως ξαφνικά άρχιζαν να εμφανίζονται ως ιεραπόστολοι θρησκείας;
Γιατί χρησιμοποιούσαν το αντίρροπο Έψιλον ένα σύμβολο του πυθαγόρειου τεκτονισμού και των Ροδόσταυρων;
Για να είναι ήδη τότε δωδεκαθεϊστές το 90 σημαίνει ότι έγιναν δωδεκαθεϊστές παλιότερα, το 80 ή τη δεκαετία του 70 εφόσον κάποιοι απ αυτούς είναι 70 χρονών. Toυς ήρθε ξαφνικά όλους θεία επιφοίτηση την ίδια ακριβώς χρονική στιγμή; Βάση εις άτοπον λογικής Ο ΜΟΝΟΣ χώρος προέλευσης αυτού του φαινομένου είναι η μασωνία.
Μέχρι τη δεκαετία του 90 οι μόνοι δωδεκαθεϊστές ήταν στη μασωνία και σε διάφορες περίεργες παρακρατικές σέκτες ευθέως συνδεόμενες με τη μασωνία. Θεωρούσαν δε τις ομιχλώδεις θρησκευτικές τους δοξασίες ως απόκρυφη γνώση στην οποία κάποιος πρέπει να "μυηθεί".

Αν πάρουμε την περίπτωση του Δαυλού θα δούμε ότι το μόνο περιοδικό ανάλογης θεματολογίας πριν τον Δαυλό τη δεκαετία του 1970 ήταν το περιοδικό Ιλισός, επίσημο περιοδικό της θεοσοφικής μασωνίας.
Κεραμυδάδες, Φουράκηδες, Λιακόπουλοι κτλ ήταν όλοι συνδεομένοι με μασωνία. Συγκεκριμένα με τους Κριναετούς ο Κεραμυδάς και ο Λιακόπουλος και τη στοά Φίλιππος ο Κεραμυδάς, και ο Φουράκης κι αυτός με τους Κριναετούς και τη στοά Προμηθέας.
Η ομάδα Ε είναι η ίδια η ελληνοκεντρική μασωνία. Το διπλό Έψιλον είναι σύμβολο της μασωνίας.
Η ίδια μασωνία που προωθούσε με τους πράκτορες της το δωδεκάθεο, η ίδια προωθούσε με έτερους πράκτορες το χριστιανοδωδεκαθεϊσμό και την Ομάδα Ε ως μεσσιανική προσοδοκία από τον δωδεκαθεϊσμό.

Το αν υπάρχει μια τέτοια εθνικού χαρακτήρα οργάνωση με πολυθεϊστικές αντιλήψεις αποδεικνύεται ιστορικά από το γεγονός ότι υπαρκτές οργανώσεις ανάλογου χαρακτήρα και μασωνικής προέλευσης χρησιμοποίησαν το σύμβολο Ε ως σύμβολό τους. Kαι δεν είναι καθόλου περίεργο καθώς το Ε είναι και το αρχικό γράμμα της Ελλάδας, υπήρχε και στους Δελφούς και στο θρόνο του Μίνωα ως διπλό Έψιλον.
https://i.imgsafe.org/8b10a8e.png
E ήταν και η Φιλική εταιρεία
https://i0.wp.com/daskalosa.eu/wpimages/FilikhEtaireia-Sfragida.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/YpsilantisFlag.svg/600px-YpsilantisFlag.svg.png

https://i0.wp.com/www.nglgreece.org/site/Portals/0/Images/phoenix_logo.jpg

Ε ήταν και η Εθνική εταιρεία
http://postimg.org/image/axdaug2mp/

Γι αυτό το λόγο διάφορα χριστιανικά κέντρα ταυτίζουν την Ομάδα Ε με τον νεοπαγανισμό και σωστά γιατί τους ξέρουν ακριβώς ποιες στοές και ποια τάγματα είναι. Και πως ξεκίνησαν όλα αυτά στρατευμένα από συγκεκριμένους ανθρώπους με συντονισμό, ο οποίος συντονισμός στατιστικά και χρονολογικά ήταν αδύνατον να συμβεί αυθόρμητα. Μάλιστα οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι μόνοι τους έλεγαν τότε όταν ήταν μέλη πανίσχυρων μυστικών εταιρειών και γνωρίζουν απόκρυφα μυστικά και θα σώσουν την Ελλάδα και ότι επικοινωνούν με τους θεούς , για να πείσουν και να τους ακούσουν τα έλεγαν αυτά (δεκαετίες 80-90).

ΑΝ ΓΡΑΨΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ OFF SIDE.

https://sendvid.com/tc3mk4ob

http://postimg.org/image/il0gaw1et/

http://postimg.org/image/t52p464jr/

http://postimg.org/image/rnlu6cp6v/

http://postimg.org/image/9w145usnt/
http://postimg.org/image/j5uuqf9uh/
http://postimg.org/image/fxh6lw8t5/
http://postimg.org/image/g0a907r89/

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΘΑΡΟΙ ΣΑΝ ΓΥΑΛΙ ΗΤΑΝ ΚΕΡΑΜΥΔΑΔΕΣ, ΦΟΥΡΑΚΗΔΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΟΙ, ΑΛΛΟΙ ΤΙΣ ΠΑΙΞΑΝ ΤΙΣ ΠΟΥΣΤΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΑΠΟΔΙΟΠΟΜΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΕΡΑΜΥΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΟΥΡΑΚΗ.

http://sendvid.com/lrc664vs

https://sendvid.com/arwa9v7q

https://sendvid.com/pytqf48y

TO ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗ ΜΑΣΩΝΙΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΙΣ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΕΙΝΑΙ Ο ΣΕΚΤΑΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΝΗΡΙΑ…ΣΑΣ ΤΑ ΛΕΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΞΕΡΕΤΕ…ΔΗΛΑΔΗ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΟΝΙΖΟΥΜΕ ΟΛΑ ΣΤΑ ΚΡΥΦΑ…ΘΑ ΣΤΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ…ΘΑ ΠΑΤΡΟΝΑΡΟΥΜΕ…ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΠΟΙΟΣ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ Μ ΑΥΤΑ ΘΑ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΟ ΧΑΛΙ ΠΟΥ ΣΤΡΩΣΑΜΕ ΕΜΕΙΣ.
ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ, ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΤΑ MIND CONTROLLED KAI TA ΒRAINWASHED AΠΟ ΜΑΣ…ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ.
ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΧΤΥΠΗΣΕ Ο ΦΟΥΡΑΚΗΣ
ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΧΤΥΠΗΣΕ Ο ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΧΤΥΠΑΩ ΚΑΙ ΓΩ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΕΤΑΩ ΣΤΟ ΦΩΣ ΟΤΙ ΜΕ ΕΨΙΛΟΝ, ΔΩΔΕΚΑΘΕΑ, ΕΠΑΝΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΟΙ ΤΑ ΣΤΗΣΑΝ.

https://www.youtube.com/watch?v=cfvL4p8p0L8

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΩΣ ΓΕΛΑΕΙ ΠΟΝΗΡΑ Ο ΓΟΥΔΗΣ…»ΑΥΤΑ ΕΔΩ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΜΑΘΕΤΕ ΠΟΤΕ»…ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΑΝΟΝΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΡΥΦΑ ΣΤΙΣ ΣΤΟΟΥΛΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΔΙΤΣΕΣ…
https://www.youtube.com/watch?v=yFNgJobQRBQ

http://postimg.org/image/azyxhljt3/

http://postimg.org/image/iejnw8gav/

http://postimg.org/image/8c7q6xd8x/


End of Trolling .-

Ανώνυμος είπε...

Δημήτρης Λάμπρου, Δοκίμιο "Αναζήτηση", Δαυλός, 1981:

σελ. 195

"Δεν έχει σημασία, είναι ανύπαρκτο το πρόβλημα αν η ελληνική Πολιτεία του μέλλοντος θα είναι Δημοκρατία, Τιμοκρατία, Αριστοκρατία, Αξιοκρατία, τύποι που όλοι τους είναι ελληνικοί. Ενδιαφέρει η Πολιτεία αυτή να αποτελή έκφραση των ιδεών της Αλήθειας, της Δικαιοσύνης και της Ελευθερίας και όχι παραχάραξη ή εκβαρβαρισμό τους. Και έκφραση των ιδεών αυτών μπορεί να γίνη μέσω οιουδήποτε πολιτεύματος, δημοκρατικου ή μη. Η Ελληνική Πολιτεία του Μέλλοντος αυτό τον ιδεαλιστικό στόχο πρέπει να επιδιώξη"

ΤΩΡΑ ΑΜΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΙΣΧΥΡΙΣΤΕΙ ΟΤΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ "ΚΙΝΗΜΑ" ΕΚΑΝΕ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΟΕΣ, ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΣ...

Ανώνυμος είπε...

ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΤΟΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΙΚΕΣ ΣΕΚΤΕΣ (ΠΧ ΑΝΑΡΧΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΣΕΚΤΑ ΕΟ, ΜΑΣΩΝΟΙ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΕΣ 19ου ΑΙΩΝΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ) ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙΞΕΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ, ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΜΕ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΤΡΟΠΟ...
https://www.youtube.com/watch?v=9uJnV3Pt8yY

END OF SPAMMING.-

Φέρων Ιχώρα είπε...

Μασόνων αφηγήσεις έπρεπε να λέγεται κανονικά η εκπομπή του Μηνά, του παιδιού του 83.
Μετά θα πάρει συνέντευξη απ τον μέντορα του τον Αντώνη (Ραδάμανθυ) της πυθαγόρειας μασωνίας, μετά από την Μαρία του διεθνούς τάγματος Δελφοί , μετά από τον Βαγγέλη του Ιλισού, μετά από τον Βλάση των ψευδοστωικών,μετά από τον Γεράσιμο της στοάς Φίλιππος, μετά από τον Στέφανο των Κριναετών, από τον Τρύφωνα των Ροδόσταυρων, από τον Χρήστο τον αστροφυσικό της Προμηθέας κλπ κλπ... να μας πουν πόσους νέους κατέστρεψαν τόσα χρόνια με τις προπαγάνδες και τα ψέματά τους, πόσο αφύπνισαν και επανελλήνισαν την κοινωνία και πόσο πολύ εξύψωσαν το πνεύμα των Ελλήνων!

http://www.apologitis.com/gr/ancient/eik/daylos_dayloi.gif

http://www.apologitis.com/gr/ancient/eik/brabeio_pagan_iereys.gif

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/10/5c/55/105c55ee2964930a025d2f2cf5565cb2.jpg

Μηνάς Παπαγεωργίου είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Μηνάς Παπαγεωργίου είπε...

Καλησπέρα σας.

Ο φίλος Χρήστος με ενημέρωσε για όσα φοβερά και τρομέρα γράφονται σε τούτο το blog, μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να εκφραστούν ανώνυμα συσσωρευμένα "πάθη" για τις πρόσφατες και επικείμενες εξελίξεις σε διάφορα επίπεδα :).
Σε ότι αφορά το "Ελλήνων Αφηγήσεις", πρόκειται για ένα προσωπικό δημοσιογραφικό πρότζεκτ που στριφογύριζε χρόνια τώρα στο μυαλό μου, με κεντρικό κίνητρο τη... μανία που με διακατέχει για τη δημιουργία αρχείων ελεύθερης πρόσβασης πάνω σε μία σειρά θεματικών πεδίων με τα οποία καταπιάνομαι. Πρόκειται για ένα ξεκάθαρα χομπίστικο πρότζεκτ, δίχως την παραμικρή χρονική πίεση, που μοναδικό στόχο θα έχει να καταγράψει μνήμες και εμπειρίες ανθρώπων που διαδραμάτισαν έναν κάποιον ρόλο σε έναν συγκεκριμένο χώρο δράσης. Σίγουρα αρκετοί τίθενται εχθρικά τόσο κατά του εν λόγω χώρου, όσο και των προσωπικοτήτων που θα κληθούν να μιλήσουν on camera. Με συγχωρείτε, δεν μπορώ να κάνω κάτι για αυτό!
Υπό αυτό το πρίσμα, δεν είναι και τόσο δύσκολο να μαντέψει κανείς ορισμένους από τους συνεντευξιαζόμενους που θα ακολουθήσουν στα βίντεο της σειράς.

Επιπρόσθετα το πως αντιλαμβάνεται κανείς τον "χώρο" της στροφής προς την αρχαία Ελλάδα, επιτρέψτε μου να πω πως είναι κάτι το υποκειμενικό. Παραπάνω αναφέρθηκαν τα ονόματα των Κεραμυδά και Φουράκη. Με συγχωρείτε, αλλά ακόμα και αν οι συγκεκριμένοι συγγραφείς βρίσκονταν εν ζωή στις μέρες μας, δεδομένα δεν θα αποτελούσαν υποψήφιους συνεντευξιαζόμενους για το "Ελλήνων Αφηγήσεις". Είναι θέμα "περιχαράκωσης" του... μπαξέ με βάση την προσωπική μου οπτική, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, και είναι δικαίωμά μου να το κάνω αυτό. :)

Για το τέλος άφησα τα περί τεκτονισμού. Κάποια στιγμή ενδεχομένως να αποφασίσω να ανοίξω και αυτό το κεφάλαιο (αφού δεν το κάνουν οι ίδιοιοι μασώνοι ας το κάνουν άλλοι :P ). Να διεξαχθεί δηλαδή ένας ανοιχτός διάλογος αναφορικά με τις ιδεολογικές, θρησκευτικές, πολιτικές και κοινωνικές ρίζες της δαιμονοποίησης του τεκτονισμού κατά τον 18ο αιώνα, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα. Έχοντας ψάξει το θέμα (επιδερμικά η αλήθεια, κυρίως για το θέμα των Τεκτόνων Ιλλουμινάτι), διαφαίνεται η ξεκάθαρη πολεμική που ασκήθηκε από συγκεκριμένα πολιτικοθρησκευτικά κέντρα (εκκλησία, φεουδάρχες, βασιλείες), απέναντι σε μυστικές συλλογικότητες της αστικής τάξης που επιθυμούσαν ανατροπές στην υπάρχουσα κατάσταση.

Στις μέρες μας, για τον μέσο Έλληνα ο Τεκτονισμός αποτελεί ουσιαστικά συνώνυμο του δαιμονικού. Θα είχε τεράστιο ενδιαφέρον να εξεταστεί το γιατί συμβαίνει αυτό, αν όντως υπάρχουν πατήματα για μία τέτοια θέση, καθώς επίσης και τη σχέση ορθόδοξων ιεραρχών με τις... δαιμονικές στοές! Σε κάθε περίπτωση, όμως, όλα αυτά ενδεχομένως να αποτελέσουν μελλοντικά πρότζεκτς.

Για την ώρα επικεντρώνομαι μαζί με τους μοχθηρούς συνεργάτες μου από τη μυστική υπερδιαγαλαξιακή στοά Σίσυφος στη διοργάνωση του 1ου Πανελλαδικού Συνεδρίου για τον Μυθικισμό (αν και υποθέτω ότι κάτι τέτοιο σας είναι γνωστό :) ). Είναι άλλωστε το ίδιο σκοτεινό κέντρο που χρηματοδοτεί τις εξορμήσεις μου στα σπίτια των εξίσου μοχθηρών πρακτόρων ελληνοκεντρικών που επίσης τα παίρνουν από στοές ως πιόνια της Νέας Τάξης Πραγμάτων με σκοπό να ανατρέψουν τις αξίες και τα ιδανικά του ορθόδοξου έθνους μας.

Ειλικρινά "μεγαλώνοντας" ουσιαστικά σε διαδικτυακά φόρα και συζητήσεις για όλα αυτά τα ζητήματα, τέτοιου είδους αιτιάσεις μοιάζουν τόσο βαρετές και ξεπερασμένες. Αν είναι να χτυπήσετε επικοινωνιακά τα... φυντάνια των νεότερων γενεών δοκιμάστε κάτι διαφορετικό από ανώνυμες κατηγορίες περί μασωνίας και λινκς απολογητών! Χαχαχαχα

Ανώνυμος είπε...

Εντάξει Μηνά μπορείς να κάνεις όσες ποιοτικές περιχαρακώσεις θες, αλλά εν τω μεταξύ ενώ εσεις οργανώνετε μυθικιστικά συνέδρια, ένας μικρός πυρήνας μεμυημένων στα βαθύτερα μυστήρια του Αντάρεως ετοιμάζει την ώρα του ελληνικού θριάμβου ...

http://1.bp.blogspot.com/-744Ky7tcM6w/UvAgsMiVYqI/AAAAAAAAAwg/mUDe5hB6K5k/s1600/Screen+Capture+%23069.png

http://i.imgsafe.org/fe9a94c.png

Η Νέα Ελληνική Πολιτεία βασίζεται στην άμεση δημοκρατία και τη λαϊκή κυριαρχία.
Τα στελέχη της τεχνοκρατικής κυβέρνησης επιλέγονται αξικοκρατικά με διαγωνισμούς από το λαό και όλοι οι νόμοι της αμεσοδημοκρατικής κυβέρνησης ψηφίζονται ηλεκτρονικά από το σύνολο των πολιτών.
Για περαιτέρω εξασφάλιση της λαϊκής κυριαρχίας κάθε κυβερνητική δομή έχει και το δικό της στρατιωτικό σώμα ώστε να μπορεί να προστατευτεί στην έσχατη περίπτωση της βίαιης παρέμβασης στις δικαιοδοσίες της.
http://i.imgsafe.org/ae5eff7.png

Με νέες τεχνολογίες, νέες μορφές ενέργειας (θόριο και υδρογόνο αρχικά), νέα οπλικά συστήματα , νέο νόμισμα (φοίνικας), νέες μορφές new age διακυβέρνησης, και πλήρως αποκατεστημένες ενιαίες αρχαιοελληνικές επιστήμες, η Ελλάς σήμερα είναι ισχυρή όσο ποτέ. Ετοιμάζεται να πρωτοστατήσει όχι μόνο πνευματικά και πολιτικά αλλά και επιστημονικά-τεχνολογικά.
https://i1.wp.com/i.imgsafe.org/b65ad52.jpg
https://i2.wp.com/i.imgsafe.org/b321167.jpg
https://i2.wp.com/i.imgsafe.org/b7384b3.jpg

https://i.imgsafe.org/b0e16ea.jpg

https://i1.wp.com/i.imgsafe.org/aaef137.jpg
https://i2.wp.com/i.imgsafe.org/f0719db.png
https://i2.wp.com/i.imgsafe.org/199b839.png
https://i0.wp.com/i.imgsafe.org/42e2a15.png
https://i2.wp.com/i.imgsafe.org/8ab9f8c.png
https://i1.wp.com/i.imgsafe.org/00ea4f9.jpg
https://i0.wp.com/i.imgsafe.org/f2ab915.jpg
https://i2.wp.com/www.centauri-dreams.org/wp-content/uploads/2013/08/N_4.jpg
https://i2.wp.com/1.bp.blogspot.com/-3KG8Ou4ESt0/UtLeF6kTjEI/AAAAAAAABQk/DsodMfHc-Mg/s1600/DSC00337.JPG

https://i1.wp.com/i.imgsafe.org/b697ce3.png
https://i0.wp.com/i.imgsafe.org/b41e84a.png
https://i0.wp.com/i.ytimg.com/vi/upCridGiETk/maxresdefault.jpg

https://i0.wp.com/2.bp.blogspot.com/-_aha2lnl26w/U2vWFazBLYI/AAAAAAAAD4I/Qvl07DxyZ8Q/s1600/%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CE%AF+%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%AD.jpg
http://i.imgsafe.org/9ce9860.jpg

https://i0.wp.com/www.espressonews.gr/sites/default/files/134rt32q5t53qr_2.jpeg
https://i1.wp.com/www.zachariasandfriends.com/wp-content/uploads/2014/06/indigo1-640x336.jpg
https://i0.wp.com/i.imgsafe.org/401e5e0.jpg
https://i1.wp.com/3.bp.blogspot.com/-nJO-hEg9F_I/TvDJEHWsyDI/AAAAAAAAFTA/tU4ApXKPpNw/s1600/%25CE%25A4%25CE%2595%25CE%25A1%25CE%25911%2B-%2B%25CE%2591%25CE%25BD%25CF%2584%25CE%25AF%25CE%25B3%25CF%2581%25CE%25B1%25CF%2586%25CE%25BF.jpg

H Πεφωτισμένη ηγεσία της Ομάδος Ε έχοντας έτοιμα 300 πρότζεκτ της εποχής του Υδροχόου ασφαλώς οδηγεί τον ελληνισμό στα άστρα...
https://i0.wp.com/i.imgsafe.org/d5df32e.jpg
https://i0.wp.com/i.imgsafe.org/dcd7e5a.jpg
https://i1.wp.com/i.imgsafe.org/e3565ac.jpg
https://i1.wp.com/i.imgsafe.org/eaec3bf.jpg
https://i2.wp.com/i.imgsafe.org/ef09dd9.jpg

https://i2.wp.com/i.imgsafe.org/4b934e4.jpg
https://i2.wp.com/1.bp.blogspot.com/-tD_sKUtDjuk/VQ1ZzCyXsSI/AAAAAAAAGGI/e_laaWECyb4/s1600/189705_378893172197227_1651339775_n.jpg
https://i0.wp.com/i.imgsafe.org/845142c.png
https://i1.wp.com/i.imgsafe.org/8500e6a.png

Η ΗΓΕΣΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ, ΔΕΝ ΕΚΒΙΑΖΕΤΑΙ, ΔΕΝ ΕΜΠΑΙΖΕΤΑΙ...
https://sendvid.com/tbcgpvj9

https://i2.wp.com/www.vivlioxoros.gr/book/58url.JPG
https://www.youtube.com/watch?v=0Vq6Fk-xnJc
https://i0.wp.com/1.bp.blogspot.com/-YlbCpvZ-_aY/UYkQxDH-d-I/AAAAAAAAAkU/sagAgPXDpp0/s1600/nitse+4.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=6CGM6aPUBl4

https://www.youtube.com/watch?v=fSSrhmsKP6g

Φέρων Ιχώρα είπε...

https://www.youtube.com/watch?v=hc9bY0BNVRE

Ανώνυμος είπε...

Δεν σας τα λέει καλά Πανδίων ο Περίκαλλος εκεί στους δωδεκαθεϊστές που έρχεται, όλους τους δουλεύει.
Παρακαλούσαν για να τους αναλάβουμε, και τι δεν έταζαν ....

http://prkls.blogspot.gr/2007/10/blog-post_25.html#comment-form
http://prkls.blogspot.gr/2010/05/blog-post_25.html

Ανώνυμος είπε...

Νέο ελληνοκεντρικό ιστολόγιο, για όποιον ενδιαφέρεται...
http://www.panellhnes.blogspot.gr/