Για αρκετό καιρό τώρα, και ακολουθώντας μια εσωτερική ανάγκη αντίδρασης στην αυξανόμενη καφροποίηση του ελληνικού ιντερνετικού κόσμου, απέχω σε μεγάλο βαθμό από τα κοινωνικά δίκτυα και τον εικονικό κόσμο, με αποτέλεσμα να συμπαρασύρεται και το παρόν Blog, αφού δύσκολα μπορώ να βρω κάποιο νόημα στην ανάρτηση κειμένων την εποχή των τυφλών δυσλεκτικών μονολόγων.
Πριν από δύο χρόνια
τέτοια εποχή, έγραφα για τα Φαλληφόρια (μαζί με ζόμπι και Ελλάνιους σωτήρες)
και ενδιάμεσα για την υπόθεση Gucci στην Ακρόπολη, ή για την πολιτισμική
κληρονομιά ως προϊόν. Όλως τυχαίως και το παρόν άρθρο θα κινηθεί στους αυτούς
άξονες, καθώς, αφενός πλησιάζει πάλι η ώρα του εορτασμού των Φαλληφορίων (Σάββατο2 Μαρτίου) και αφετέρου μου γνωστοποιήθηκε μια πρόσφατη προσπάθεια εμπορευματοποίησης
τους. Το Project και τουριστικό πακέτο-προϊόν φαλληφόρια, λοιπόν, και η ιστορία
έχει ως εξής.
Πριν λίγες ημέρες, τυχαία, φίλος που εργάζεται σε
ταξιδιωτικό γραφείο έλαβε επιστολή από μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρία με το
όνομα Νηρώη, του έκανε εντύπωση το περιεχόμενο και μου την έστειλε για να με
ρωτήσει θεωρώντας με σχετικότερο με το αντικείμενο.
Εκεί λοιπόν και στην σελίδα για το "experiential actvity - service", "Διονυσιακά Μυστήρια" που προωθεί η εταιρία στους τουρίστες και λοιπούς ενδιαφερόμενους είδα πως αυτό δεν είναι άλλο από τα Φαλληφόρια του άλλοτε συνδιοργανωτή μας καθώς και προγραμματισμένες κατά παραγγελία επιμέρους εργασίες (μάσκες γνωστός - γλύπτης, χορός - ομάδα των φαλληφορίων β' κτλ) των συνεργατών του.
Δηλαδή επιβεβαιώνουν με τον χειρότερο τρόπο πως, τουλάχιστον από την μεριά τους, η προσπάθεια που ξεκίνησε ως αναβίωση μια λαϊκής θρησκευτικής εορτής για τον Διόνυσο (σε τόπο και χρόνο που θα βοηθούσε την διείσδυση των ιδεών μας αλλά και την μεγαλύτερη αποδοχή μας από την ευρύτερη κοινωνία), στρέφεται προς την εμπορευματοποίηση και τουριστικοποίηση, χαρακτηριστικό γενικότερο του ξεπεσμού της Ελληνικής κοινωνίας, όπου με 5 € τα γκαρσόνια Έλληνες σπεύδουν να παρέχουν adhoc και tailor based services στους ενδιαφερόμενους.
Φυσικά, δεν θα μπορούσα να κριτικάρω αρνητικά οποιαδήποτε αντίστοιχη δραστηριότητα - ακόμα και όταν αυτή γίνεται για οικονομικούς λόγους - αν αφορούσε αποκλειστικά "πολιτισμικά" (και εκεί βέβαια χωράει συζήτηση) αγαθά και "προϊόντα", όπως η μουσική, ο χορός, το θέατρο κτλ, όμως, το να συμβαίνει αυτό σε πράγματα που ανήκουν ή αγγίζουν την θρησκευτική μας παράδοση το βρίσκω απαράδεκτο. Όταν μάλιστα αυτό συμβαίνει, όχι από κάποιους τρίτους άσχετους ή επιτήδειους, αλλά από τους ίδιους τους κατά δήλωση "Ελληνότροπους" αυτό το βρίσκω θλιβερό και εξοργιστικό. Το να "πουλάς" κομμάτια της θρησκευτικότητας μας σε πλαστικό περιτύλιγμα των 2 ωρών, κατά παραγγελία, απλά και μόνο για λόγους οικονομικούς ή για την αναγνωρισιμότητα ή για να βάζεις την φάτσα σου με βαρύγδουπους τίτλους σε μια σελίδα ή τελικά για όποιον άλλον, ανακόλουθο με τον αυτοπροσδιορισμό σου, λόγο, ακυρώνει την όλη προσπάθεια που γίνεται όλα αυτά τα χρόνια, για να μαθευτεί η αξία του ελληνικού πολυθεϊσμού και να γίνει αυτός αποδεκτός στην κοινωνία, ως μια σεβαστή μορφή θρησκευτικότητας και όχι σαν μια γραφική εκδήλωση κάποιων γελοίων.
Νομίζω, λοιπόν, πως όταν μόνος σου εμπορευματοποιείς ή εξαργυρώνεις την ενασχόληση σου με την θρησκεία, καταλήγεις απλά να ακυρώνεις τον εαυτό σου. Φανταστείτε δηλαδή, το ίδιο πράγμα σε όλες τις εορτές μας. Με 10€ ελευσίνια μυστήρια με team building activities που κάνουν καλό στην ψυχή και τα παιδάκια να παίζουν με πλαστικά γουρουνάκια. Με 20€ εκδρομή στην θάλασσα και τέλεση Πλυντηρίων ανα πάσα στιγμή του έτους κτλ. Να αφαιρείς δηλαδή τον θρησκευτικό χαρακτήρα των εκδηλώσεων αυτών, να τα αποσυνδέεις ως έκφραση και εκδήλωση από τους ανθρώπους που τα πραγματοποιούν, με μόνο στόχο να τα μεταμορφώσεις σε "πολιτισμικό προϊόν" που μετά θα παρουσιαστεί εύπεπτο σε κάθε άσχετο τουρίστα, ο οποίος και μόνο με το άκουσμα "αρχαιοελληνικό" τάδε ή δείνα θα ενθουσιαστεί. Κάπως έτσι καταλήγουμε στις ηλιθιότητες κάποιοι να κάνουν χριστούγεννα με ειρεσιώνες και αρχαία κάλαντα, ακυρώνοντας τις ουσιαστικές και αγεφύρωτες διαφορές ξένων μεταξύ τους παραδόσεων, δηλαδή εξισώνοντας τα πάντα σε μια πλατφόρμα εμπορευματοποίησης, στην οποία δεν χωράει καμιά αναλλοίωτη ουσία παρά μόνο η σχετική κάθε φορά εμπορική αξία.
Το ίδιο δηλαδή που έχει συμβεί με την γιόγκα, η οποία από θρησκευτική πρακτική συγκεκριμένου λαού και μάλιστα συγκεκριμένων ανθρώπων εντός αυτής της παράδοσης, μετατράπηκε σε ανούσια αθλητική δραστηριότητα, στην οποία ο κάθε επιτήδειος, για να ανοίξει μια μπίσνα, θεωρεί δικαίωμα του να εισαγάγει καινοτομίες, όπως γιόγκα με μπύρες, γιόγκα με κατσίκες, γιόγκα με σκυλάκια και δεν ξέρω και γω τι άλλο. Ταυτόχρονα, ανθίζει μια ολόκληρη βιομηχανία από πίσω: πάρε ειδικά στρωματάκια, ειδικές φόρμες, ειδικά παγούρια, ειδικά φώτα, όλα tailor made για τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Έτσι, ελάχιστοι πια, ακόμα και από τους ενασχολούμενους με την εν λόγω δραστηριότητα, έχουν πραγματική εικόνα της Γιόγκα ώς πνευματικής άσκησης, και ακόμα λιγότεροι μπορούν να την ασκήσουν με το παραδοσιακό της χαρακτήρα και στο παραδοσιακό της πλαίσιο. Έχει χάσει δηλαδή το νόημα της και who gives a shit - για να είμαι και εγώ trendy μαρκετίστικα- για το τι λένε οι Ινδοί....
Ομοίως, σε λίγο, αν γίνονται τέτοιες εκπτώσεις, ο καθένας θα κάνει ότι θέλει ασελγώντας σε κομμάτια της θρησκευτικής μας παράδοσης για να πουλάει μάσκες, νάρθηκες, μυήσεις, ειρεσιώνες και ότι άλλο μπορεί να αποστερηθεί του θρησκευτικού του πλαισίου και της παραδοσιακής του αξίας ώστε να μετεξελιχθεί σε "προϊόν" και who gives a shit για το τι θα λένε οι Ελληνες. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση, όπως εξάλλου υποστήριζα και στα άλλα κείμενα, με πιο δικαίωμα θα λέμε εμείς να μην κάνει πάρτι στην Ακρόπολη ο οίκος Gucci, ή θα υποστηρίζουμε την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, ή οτιδήποτε άλλο παρόμοιο. Δεν θα έχουμε κανένα τέτοιο δικαίωμα, καθώς μόνοι μας θα έχουμε αυτοακυρωθεί. Λόγω βλακείας ή συμφέροντος είναι αδιάφορο. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.
Δυστυχώς όπως πάντα, ο μεγαλύτερος εχθρός είναι εντός ....
16 σχόλια:
Ενδεχομένως το λάθος είναι στη φράση “σε τόπο και χρόνο που θα βοηθούσε την διείσδυση των ιδεών μας αλλά και την μεγαλύτερη αποδοχή μας από την ευρύτερη κοινωνία”.
Μιλώντας ως άξεστος οικοδόμος, θα έλεγα πως “στα παπάκια (@@) μας η ευρύτερη κοινωνία, δεν είμαστε ιεραπόστολοι, θέλω να ελπίζω”.
Είμαστε αυτό που είμαστε και ζούμε σήμερα αυτά που ζούμε σήμερα και εμπνεόμαστε όχι τόσο από αυτά που έζησαν άλλοι χτες αλλά από αυτά που ζούμε σήμερα, που γενικά ας πούμε τα πάντα τα θεωρούμε “πλήρη θεών και δαιμόνων”.
Όπου στα “πάντα” ναι μεν θα συμπεριελάμβανα τα συμπαθή ζωάκια που λέγονται panda, αλλά εκτός από αυτά θα συμπεριελάμβανα τους κινητήρες ντίζελ, τα σουβλατζίδικα, τα προγράμματα ΕΣΠΑ, τις αερομεταφορές, τα διαστημικά προγράμματα, τον υπόγειο σιδηρόδρομο, το CERN, τα προπατζίδικα, τη μεταλλαγμένη σόγια, την ατομική ενέργεια, τον συμπαθή γείτονα που έχει το ψιλικατζίδικο απέναντι, τα πάντα. Αλλιώς δεν θα ήταν τα πάντα.
Οπότε μπαίνει το ερώτημα των ερωτημάτων:
Θέλουμε να διεισδύσουν οι (θρησκευτικές) ιδέες μας στα πάντα (που δε μας έχουν ανάγκη διότι ήδη είναι πλήρη θεών -και δαιμόνων μη σου πω) ή θέλουμε να αντλήσουμε (θρησκευτικές) ιδέες από τα πάντα (που τα έχουμε ανάγκη εφ' όσον είναι πλήρη θεών)?
Θέλουμε να αναβιώσουμε ή να βιώσουμε?
Πάντως ο-αυτός-που-λες μια χαρά αναβιώνει (και τον πάω και σαν ερμηνεία/υποκρισία (με την αρχαία έννοια) και προφορά).
Το θέμα είναι εμείς να αντιληφθούμε τον θεό της κβαντομηχανικής, κι άσε τους τουρίστες (που είναι πλήρεις θεών κι αυτοί) να αποδίδουν τις οφειλόμενες τιμές στον Ερμή.
Διακινδυνεύοντας να μην συνεννοηθούμε αλλά να κάνουμε δύο μονολόγους λόγω διαφορετικής επαγγελματικής ορολογίας :-) έχω να σχολιάσω τα παρακάτω.
Καταρχήν δεν μπαίνω στα βαθιά θεολογικά και θρησκευτικά ζητήματα που θίγεις και στην διαχρονία, συγχρονικότητα ή μοντερνικότητα της θρησκείας καθώς δεν ήταν αυτό το θέμα μου. Πιστεύω πάντως και διαβάζοντας τα σχετικά σου σχόλια πως συμφωνώ στο μεγαλύτερο μέρος, αν και δεν είμαι σίγουρος για την κβαντική οπτική.
Ως εκ τούτου το θέμα μου και αυτό που θίγω δεν είναι η αμιγώς θρησκευτική διάσταση της όποιας διείσδυσης (που ορθώς δεν πολυενδιαφέρει, καθώς δεν είμαστε ιεραπόστολοι) αλλά η κοινωνική διάσταση γιατί η κοινωνική αποδοχή η μή, η αντιπαλότητα ή φιλότητα με άλλα κομμάτια της κοινωνίας, η αντιμετώπιση με σοβαρότητα κ σεβασμό ή αντιθέτως με χλεύη και αδιαφορία επηρεάζουν διαφορετικά και τις δράσεις και την καθημερινή μας ζωή και την μελλοντική μας πορεία. Πόσο μάλλον όταν είμαστε οι ίδιοι αυτοί που μπορούν να ευτελίσουν ή να αναβαθμίσουν κάτι.
Το πώς βιώνει ο καθένας μια εορτή η οποιαδήποτε άλλη εκδήλωση του γίγνεσθαι είναι κυρίως προσωπικό του θέμα. Έτσι άλλος μπορεί να βιώνει κάτι με θρησκευτικότητα, άλλος με θεατρική υποκρισία, άλλος αδιάφορα άλλος με χαβαλέ κ.ο.κ Οι ομάδες όμως και οι δρώντες που φτιάχνουν το λειτουργικό πλαίσιο εν μέρει δρομολογούν και τα όρια κίνησης στα παραπάνω. Αυτό δεν έχει μάλιστα καμία σχέση η δεν διαφοροποιεί το κατά πόσο ο κερδώος Ερμής θα λάβει αυτά που του αντιστοιχούν. Όντας οπαδός της λαϊκής θρησκευτικότητας αντιλαμβάνομαι και δεν με ενοχλεί πως σε οποιαδήποτε δημοτελή έκφραση της θρησκείας, σε μια πανήγυρη χωράνε όλα. Άλλο όμως να είναι μια πανήγυρη στα πλαίσια μιας θρησκευτικής εορτής (που εξαρτάται από το πλαίσιο που αναφέρω παραπάνω) και άλλο να είναι μια καρναβαλική πανήγυρη σκέτο.
Η διαφοροποίηση σε αυτά προφανώς και δύναται να αλλάξει το τι βιώνουμε καθώς άλλο να είσαι ντυμένος "καρναβάλι" και άλλο να είσαι για τα καρναβάλια. Άλλο να δέχεσαι να συμμετέχει, διασκεδάσει, παρακολουθήσει μια ανοιχτή εορτή ένας τουρίστας και άλλο να υποκρίνεσαι πως εορτάζεις κατά παραγγελία για τους τουρίστες.
https://www.youtube.com/watch?v=Hf2jE1Gf6j4
Συγνώμη, αλλά περίπου στο 00:24 του παραπάνω video εσείς δεν παίζετε το όργανό σας μπροστά σε μια Κινέζα;
Ναι ανώνυμε φίλε/η εγώ είμαι που συμμετείχα ανιδιοτελώς παιζοντας λύρα με την ιδιότητα του μουσικού σε ένα πεντάλεπτο γύρισμα ως εξυπηρέτηση για τον φίλο που άνοιξε αυτόν τον χώρο. Βλέπετε κάποια σχέση με θρησκευτική εορτή η κάτι αντίστοιχο;
αλήθεια , εσείς πήρατε 5 ευρω για να γράψετε αυτό το σχόλιο? αλλιώς δεν εξηγείται η εξίσωση που επιχειρείται να κάνετε ανάμεσα σε δυο άσχετα πράγματα....
Το ίδιο συμβαίνει με τους ιθαγενείς της Αμερικής. Πουλούν τελετές αγιαχουάσκας στους ξένους.
Επειδή έχουν θρησκευτικότητα οι 10 μεθύστακες της Λάβρυς που χοροπηδάνε με τους φαλλούς αγκαλιά
Μου αρέσει η σοβαρή επιχειρηματολογία από ανώνυμα σχόλια :-).
Κοίτα σε αυτή την περίπτωση (των δέκα μεθύστακων) θα έχουμε να κάνουμε με δική τους αυταπάτη δηλαδή αυτοί νομίζουν πως κάνουν κάτι για θρησκευτικούς λόγους αλλά είναι μεθύστακες χωρίς θρησκευτικότητα και αυταπατονται.Δεν μπορείς να τους προσάψεις κάτι άλλο. Σε αυτόν βέβαια που δεν είναι μεθύστακας και είναι και γαμω τους θρησκευτες όταν μόνος του λεει 5€ "Διονυσιακά μυστηρια" μπορείς να προσάψεις διάφορα οπότε είναι πιο ενδιαφέρον θέμα για κείμενο.
'Δική τους' αυταπάτη με την σφραγίδα της Λάβρυς. Άρα και δική σου.
Ίσως να μετρήσουμε με το Βλαπτόμετρο τι από τα 2 βλάπτει περισσότερο τον Ελληνισμό
Αυτά τα άσχετα που λέτε κάποιοι και για την ταμπακιέρα τίποτα.... Τι φάση; μαθήματα προπαγάνδας σας κάνουν; του 5 εύρου και αυτή;
Ρε σεις ανώνυμοι βάλτε ένα nick τουλάχιστον από κάτω να μπορω κάπως να απευθυνθώ στοχευμέν. Να μην νοιωθω σαν ψυχασθενής που παραμιλαει. Ένα Μπαμπης, ένα Πουλχερία ένα Αρίσταρχος κάτι...
Εν πάση περιπτώσει.
@ Μπάμπη έτσι όπως το είπες νόμιζα δέκα ήταν όλοι της "Λαβρυς" οποτε με έβαλα μέσα στο γκρουπ παρότι δεν έχω και ιδιαίτερη σχέση με το αλκοολ.
@ Πουλχερία τι να σου πω δεν ξέρω αν είναι αποτέλεσμα πενταευρων μαθημάτων προπαγάνδας (γιατί στα δέκα ευρώ πχ μαθαίνεις να φτιάχνεις μια πιο πιστευτή περσόνα) ή μεγάλης ενασχόλησης με βλαπτομετρα, βλακομετρα κ συναφή σπορ αποφυγής της ουσίας ή της ταμπακιέρας που λες και εσύ. Το θέμα είναι πως μετά των ανώνυμο οικοδόμο στην αρχή κανείς δεν είχε να προσθέσει κάτι στο σοβαρό - για εμένα τουλάχιστον - ζήτημα. Έστω να μου πουν πως κάνω λάθος και είναι ασοβαρο. Οπότε, αντί για όλο το άρθρο, μαλλον επρεπε να γράψω μόνο την πρώτη παραγραφο και τέρμα.
"Για αρκετό καιρό τώρα, και ακολουθώντας μια εσωτερική ανάγκη αντίδρασης στην αυξανόμενη καφροποίηση του ελληνικού ιντερνετικού κόσμου, απέχω σε μεγάλο βαθμό από τα κοινωνικά δίκτυα και τον εικονικό κόσμο, με αποτέλεσμα να συμπαρασύρεται και το παρόν Blog, αφού δύσκολα μπορώ να βρω κάποιο νόημα στην ανάρτηση κειμένων την εποχή των τυφλών δυσλεκτικών μονολόγων."
Αγαπητέ Χρήστο, τα σχόλια επιβεβαιώνουν οτι καλά έκανες και απείχες - αν και και μας έχουν λείψει πολύ οι δημοσιεύσεις σου. Επι του θέματος , βλέπω μετα λύπης, ότι σχεδόν όλοι οι αυτοισχυριζόμενοι ανήκοντες στον ''χώρο'' έχουν θέμα με όλους τους υπόλοιπους...
Κάποιοι (προφανώς) αδιαφορούν για το σοβαρό θέμα της εμπορευματοποίησης της θρησκευτικότητας και την μετατροπή των θρησκευτικών παραδόσεων σε μπίζνα, ευτελίζοντας έτσι την αγνή προσπάθεια και των ανιδιοτελή αγώνα αυτών που ''μάχονται'' για την ανάκαμψη και την αναγνώριση και το δικάιομα άσκησης της δημόσιας λατρείας του Ελληνισμού, το οποίο ακόμη βρισκεται υπο διωγμό συκοφάντησης, διαβολής και γελοιοποίησης στο σύγχρονο Ρωμαίικο χριστιανοκρατούμενο Κράτος. Όμως φαίνεται οτι μερικούς τους ενοχλεί περισσότερο η δήθεν καπήλευση της παράδοσης απο την ομάδα που την διοργανώνει... και οι (κατ αυτούς) ''μεθύστακες''(???) με τους φαλλούς, που πραγματικά δεν ξέρω τι άλλο θα περίμεναν να κάνουν στα φαλληφόρια! Τί να πω...
Εγώ τουλάχιστον, δέν βλέπω ούτε καπήλευση του ελληνισμού ούτε ''κατοχύρωση δικαιωμάτων'' σ'αυτό,μακάρι να υπήρχαν άλλες 30 διαφορετικές τέτοιες ομάδες να έκαναν το ίδιο παντού.
Όσο για το θέμα περι ΄΄ιεραποστολής΄΄ δεν νομίζω να προσπαθεί κανείς να προσηλυτίζει τους υπόλοιπους αλλόθρησκους πολίτες ή τουρίστες (άλλο αν γίνεται ακούσια σε κάποιες περιπτώσεις), με το να επιμένει στο θρησκευτικό χαρακτήρα της γιορτής. Αποψή μου έιναι ότι Θεσμοί όπως τα Φαλληφόρια βοηθούν στη αναγνώριση της ελληνικής θρησκείας ως υπαρκτή και ΄΄ζώσα΄΄ στο σύγχρονο ελληνικό κράτος και αυτό νομίζω οτι θα έπρεπε να το επικροτούν οι πάντες ΄΄του χώρου΄΄ και όχι να ξυνίζουν για το ποιά ομάδα κάνει την προσπάθεια και αναπόφευκτα αναγνωρίζεται. Τέλος πάντων, ελπίζω σε ποιό συχνές δημοσιεύσεις άρθρων σάυτό το υπέροχο μπλογκ... αν και καταλαβαίνω απόλυτα την ανάγκη για αποχή...
Το άρθρο είναι ξεκάθαρο παρότι ο αρθογράφος έχει μια τάση υπερανάλυσης ενός κατά τα άλλα απλού θέματος. Ουσιαστικά κατακρίνει μια δράση που του φαίνεται ως προσπάθεια εμπορευματοποίησης ένός αγαθού το οποίο κατά την γνώμη του δεν θα έπρεπε να είναι προς πωληση σε τουρίστες. Παρότι προφανώς παίζει μια προιστορία και πιθανώς προσωπικά, άρα λογικό να σκάνε και τα trolls, ουσιαστικά όποιος δεν στέκεται στο παραπάνω ζητημα είτε είναι άσχετος με αυτό είτε δεν έχει θρησκευτική συνείδηση και αντίστοιχη οπτική επι του θέματος. Αρα η γνώμη του δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρει καθόλου τον αρθρογράφο καθώς απευθύνεται σε άλλο κοινό.
Αλλά μεγάλε μην πολυσκοτίζεσαι έτσι και αλλιώς όλη η νεοελληνική κοινωνία έτσι σκατά είναι και κανένα ζήτημα ανεξαρτήτως απόψεων δεν αντιμετωπίζεται σοβαρά και ανθρώπινα. Tv, ειδήσεις, sites, Fb παντού κραφρίλα και φύκια για μεταξωτές κορδέλες που λες παίζουν. Οπότε κάνε εσύ αυτό που νομίζεις και Live and let live. Έτσι και αλλιώς δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει αυτό.
@Διοφάντη, ευχαριστώ να 'σαι καλά.
@Γιάννη, προσπαθώ να γράφω περιεκτικα και τόσα ώστε αφενός να καλύπτω όλο το εύρος ενός ζητήματος όπως το σκέφτομαι και αφετέρου να μην αφήνω περιθώρια παρερμηνειών. Συγγνώμη αν κουράζω :-). Συμφωνώ στα υπόλοιπα, ουσιαστικα δεν με ενδιαφέρει η γνώμη των άσχετων - εκτός αν μιλάμε για κάποιον άνθρωπο που όντως έχει κάτι ενδιαφέρον να πεί - και των τρόλς. Με ενδιαφέρει όμως να υπάρχει μια καταγραφή σκέψεων που μπορεί να προκαλέσει είτε τώρα είτε σε άλλο χρόνο, είτε άμεσα είτε έμμεσα μια διαλεκτική επί των θιγόμενων ζητημάτων. Εξάλλου αυτό, ομοίως, δεν ενδιαφέρει ούτε τα τρολς (που σκάνε άμεσα και μετά τπτ) ούτε τους άσχετους άρα σε βάθος χρόνου καλά είμαστε. Όπως εξάλλου, σε βάθος χρόνου φάνηκε και το γιατί οι "συνδιοργανωτές" αποφάσισαν να διακόψουν την συνεργασία και το για ποιο πράγμα κόπτεται ο καθένας.
Ναι σιγά το νέο. Λες και είναι η πρώτη ή η τελευταία φορά που κάποιος εξαργυρώνει την ενασχόληση του με την αρχαία Ελλάδα εκμεταλλευόμενος την έμφυτη τάση και την αγάπη του ευρύτερου κοινού. Οι δρόμοι είναι στρωμένοι για τους νέους Γεωργιάδηδες. Άντε και με υπουργείο ευχομαι σε ολους.
Διομήδης.
Τείνω να διαφωνήσω με το τελευταίο σχόλιο έτσι γενικά όπως διατυπώνεται εκτός αν ξεκαθαριστεί τι εννοούμε με την λέξη "Ελλαδέμπορας".
Γιατί κατά τα άλλα, όπως ανέφερα και στο κείμενο, δεν βλέπω (συνήθως) κάτι κακό στο μια ενασχόληση με τον Ελληνικό πολιτισμό να αποφέρει και έσοδα. Για παράδειγμα έχουμε αξιόλογους ή λιγότερο αξιόλογους ανθρώπους που ασχολούνται με τις αρχαίες πανοπλίες, τα αρχαία μουσικά όργανα, την κεραμική, τις τέχνες γενικότερα και δεν βλέπω κάτι αρνητικό στο να κερδίζονται χρήματα απο όλα αυτά. Δεν βλέπω κάτι κακό ούτε και σε πιο άυλα πράγματα πχ διαλέξεις, παραστάσεις, και καλά αρχαία συστήματα γυμναστικής κ.α Φτάνω μέχρι και στο σημείο να αποδέχομαι την ύπαρξη των απατεώνων που πουλάνε μυήσεις και τέτοιες ιστορίες από την στιγμή που μπορούμε να τους καταδείξουμε ως τέτοιους και μετά όλοι ελεύθερη βούληση έχουμε, αν κάποιοι είναι βλάκες ας ψαρώνουν με τέτοια. Αυτή εξάλλου είναι η φύση του καπιταλισμού και το πνεύμα της εποχής μας, δεν μπορούμε να τα καταργήσουμε όλα λες και ζούμε στο 700 πκε όπως ανέφερε και ο πρώτος σχολιαστής.
Όμως το να ψαρεύουμε τουρίστες του 5€ για tailor based Διονυσιακά Μυστήρια και εορτές, τις οποίες πρώτα έχουμε ακυρώσει, ειδικά όταν σε αυτή την διαδικασία συμμετέχουν άνθρωποι δήθεν δικοί μας, ε αυτό δεν χωνεύεται με τίποτα.
Δημοσίευση σχολίου