Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011
Ανοιχτή επιστολή προς ΚΑΣ
Αξιότιμα μέλη του ΚΑΣ,
Δεν θα σας προσβάλω επιχειρηματολογώντας υπερ της σημαντικής αρχαιολογικής και ιστορικής αξίας του συγκεκριμένου ευρήματος και της περιοχής καθώς την γνωρίζετε καλύτερα από εμένα.
Για να είμαι ειλικρινής νοιώθω και άβολα να προασπίζομαι την σωτηρία και ανάδειξη του βωμού των 12 θεών και της αρχαιολογικής περιοχής που χάνεται κάτω από τις ράγες του σιδηροδρόμου, καθώς αυτό θα έπρεπε να είναι το δικό σας μέλημα. Ως απλός πολίτης θα περίμενα να διδαχθώ από εσάς, θα περίμενα να πρωτοστατείτε σε κάθε προσπάθεια διάσωσης και ανάδειξης του μοναδικού πολιτισμού μας, πράττοντας το αυτονόητο για την θέση σας, που είναι η αξιακή τοποθέτηση του πολιτισμού πάνω από κάθε άλλο πρόσκαιρο συμφέρον ή πρόβλημα.
Δυστυχώς και με μεγάλη θλίψη παρατηρώ την απουσία σας από αυτό το σκοπό καθ’ όλη την διάρκεια απ' όταν το ζήτημα προέκυψε
Μάλιστα από την πρώτη στιγμη, κρίνοντας τουλάχιστον από τις θέσεις που εξέφρασε η κ. Μενδόνη είτε σε συνεντεύξεις της είτε με προώθηση προς δημοσιογράφους, τις οποίες δεν ξέρω αν αποδέχονται όλα τα μέλη, το όλο θέμα φαίνεται να μην τέθηκε ποτέ υπό συζήτηση, αφού αντίθετα με το ρόλο της, εξ’ αρχής θεώρησε το θάψιμο του βωμού και των άλλων πιθανών ευρημάτων ειλημμένη απόφαση και αρκέστηκε σε μια προώθηση όλων των αντιθέτων αίολων επιχειρημάτων περί ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού και κόστους της όποιας σωστής λύσης. Βλέποντας αυτή την ταύτιση με την αρχική πρόθεση του ΗΣΑΠ πραγματικά αναρωτιέμαι για τον ρόλο του ΚΑΣ.
Βέβαια γνωρίζω πως το έργο σας είναι πολύ σοβαρό και είστε αναγκασμένοι συχνά να παίρνετε πολύ δύσκολες αποφάσεις. Όμως νομίζω πως παρ’ όλη την πίεση που μπορεί να δέχεστε, παρ’ όλη την δυσκολία μιας απόφασης, αυτή πρέπει να στοχεύει στην προάσπιση των πολιτισμικών μας αγαθών τα οποία είναι και από τα λίγα αγαθά που παγκοσμίως ‘παράγει’ η χώρα μας. Αγαθά που ειδικά αυτήν την ώρα της κρίσης θα έπρεπε να προάγουμε.
Αυτά τα αγαθά είναι που καλούμαστε να καλλιεργήσουμε, να αγκαλιάσουμε και να αναδείξουμε ακόμα και για οικονομικούς λόγους καθώς τα μακροπρόθεσμα οφέλη είναι πολύ περισσότερα από την όποια σημερινή και περαστική δυσκολία.
Σεβόμενος τις γνώσεις σας και το έργο σας, θα ήθελα να κάνω την εξής παράκληση ως απλός πολίτης και ως άνθρωπος που ακολουθεί τις θρησκευτικές πρακτικές των προγόνων μας.
Στο όνομα της αγνής πνευματικότητας που μπορούν να επιδείξουν όλοι οι καλλιεργημένοι άνθρωποι σας παρακαλώ να αφουγκραστείτε.
Να αφουγκραστείτε τους αμέτρητους πρόγονούς μας που τιμούσαν τον βωμό ως ιερό.
Τους αμέτρητους προγονούς μας που προσέφυγαν σε αυτόν ικέτες
Τα χιλιάδες χρόνια που αυτό το ιερό καρτερικά περίμενε θαμμένο
Την θρησκευτική του σημασία ως ιερού ομφαλού της πόλης μας
Και τους χιλιάδες συμπολίτες σας που σήμερα σε αυτό το βωμό αναγνωρίζουν το ιερό και το αγκαλιάζουν ως ένα μέγα σύμβολο.
Σύμβολο μιας Ελλάδας που έχοντας σταθερά ριζωμένα τα πόδια μες την γή του παρελθόντος, στέκεται ψηλά ατενίζοντας με ελπίδα τον ήλιο του μέλλοντος.
Γιατί δεν είναι απλά ένα αρχαιολογικό εύρημα αυτό που θάβουμε. Θάβουμε το σέβας και την μνήμη μας, θάβουμε ένα ιερό, ένα σύμβολο και την ελπίδα όλων μας για ένα καλύτερο μέλλον.
Θεωρώ αδύνατο να πιστεύει κανείς πραγματικά πως η κατάχωση θα είναι προσωρινή. Εξ’ άλλου δεν γνωρίζω καμιά περίπτωση που να επανήλθε το σύγχρονο κράτος για να αναδείξει αρχαιολογικό χώρο που καταχώθηκε, ακόμα και σε περιπτώσεις πιο εύκολες που δεν υπήρχε τίποτα από πάνω. Είναι υποτιμητικό της νοημοσύνης μας λοιπόν, να πιστεύουμε πως κάτι τέτοιο θα συμβεί στο μέλλον στο οποίο μετατίθεται , αν αποφασιστεί κατάχωση, η ευθύνη μας για ανάδειξη ειδικά όταν έχουμε χάσει την ευκαιρία να πράξουμε τα δέοντα τώρα, τώρα που ο βωμός είναι στο φώς, που οι εργασίες είναι σε εξέλιξη, που μια λύση από τις πολλές που έχουν προταθεί μπορεί να δοθεί.
Τι μας κάνει να πιστεύουμε πως κάποιοι στο μέλλον θα φανούν καλύτεροι από εμάς και θα δεν θα θυσιάσουν και αυτοί στο χυδαίο βωμό της υλιστικής οικονομίστικης αντιμετώπισης, αυτά που λόγω ιερότητας θα έπρεπε να είναι αδιαπραγμάτευτα με κάθε κόστος. Τι μας κάνει να το πιστεύουμε αυτό όταν εμείς δεν μπορέσαμε ενώ είχαμε την ευκαιρία κοντά 80 χρόνια μετά από την προηγούμενη που είχε παρουσιαστεί. Ενώ μπορούσαμε από πριν να σχεδιάσουμε μια άλλη λύση καθώς η θέση του βωμού ήταν από πριν γνωστή και η ελπίδα για επέκταση του αρχαιολογικού χώρου της αγορά από πριν ζωντανή αντί να προβάλουμε τώρα σαν επιχείρημα τον μελλοντικό επανασχεδιασμό.
Για όλα αυτά τελειώνοντας σας παρακαλώ να αφουγκραστείτε. Αφουγκραστείτε όλες αυτές τις φωνές, του παρελθόντος του παρόντος και του μέλλοντος και πάρτε την σωστή απόφαση της επιτόπιας ανάδειξης του βωμού και της όλης περιοχής Τώρα! Να ξέρετε πως έτσι θα έχετε την απόλυτη στήριξη μας, θα έχετε τον σεβασμό μας.
Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011
Δεν είμαι πρόεδρος, δεν μπορώ να παραιτηθώ
‘δεν είμαι πρόεδρος, δεν μπορώ να παραιτηθώ’
Ίσως αυτή να είναι η πιο καταπληκτική δήλωση που έχει ποτέ εκστομίσει επαναστάτης/δικτάτορας και την διάβασα σήμερα ανάμεσα στις ειδήσεις για τις εξελίξεις στην Λιβύη
Έτσι ο Καντάφι σήμερα δήλωσε οτι η Λιβύη κυβερνάται από το λαό της και δεν έχει ανάγκη από προέδρους και βασιλείς.
«Δεν έχω εξουσία, δεν είμαι πρόεδρος, δεν μπορώ να παραιτηθώ» δηλώνει επευφημούμενος. «Το λιβυκό σύστημα είναι ένα σύστημα του λαού και κανένας δεν μπορεί να εναντιωθεί στην αρχή του λαού [...] Ο λαός είναι ελεύθερος να επιλέξει την Αρχή που κρίνει αρμόζουσα. » Από το 1977 εγώ ο ίδιος και οι αξιωματικοί (που συμμετείχαν στην επανάσταση του 1969) έδωσαν την εξουσία στο λαό»
και στην αρχή μόλις τα διάβασα με πιάσαν τα γέλια.
Μετά όμως σκέφτηκα, κάτσε ρε συ, γιατί αυτοί που δηλώνουν πως τα φάγαν μαζί σου αλλά σου ρίχνουν 250 κιλά, ή αυτοί που λένε πως δήθεν παίρνουν εντολές μόνο από τον Ελληνικό λαό ενώ σου έχουν κανονίσει την μοίρα σου με κάτι βλακόμουτρα ξένους, ή όλοι αυτοί που τόσα χρόνια ζήτημα αν έχουν πει μια αλήθεια ολόκληρη σε αυτή την χώρα καλύτεροι είναι;
Μάλλον όχι , και τότε με πήραν τα κλάματα.
Γιατί είναι άλλο να διαβάζεις για τον πόνο των άλλων και να γελάς και άλλο για τον δικό σου.....
Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011
Η Εκάτη στο Mystery Που κυκλοφορεί

Πριν λίγους μήνες ο αρχισυντάκτης του Mystery Γιώργος Ιωαννίδης μου είχε προτείνει να γράψω ένα άρθρο για το περιοδικό με θέμα την θεά Εκάτη στον Ελληνο-Ρωμαϊκό κόσμο. Μετά από σύντομες διασαφηνίσεις ( 1000 λέξεις, όχι 2000 , μέχρι ύστερη αρχαιότητα, όχι δεν γράφω τέτοια κτλ :-) με χαρά δέχτηκα, με αποτέλεσμα ένα μακροσκελές αλλά αρκετά περιεκτικό άρθρο για την θεά.
Σαν συνέχεια του ελληνορωμαικού κόσμου, το περιοδικό συμπεριέλαβε και μια έρευνα για τις σύγχρονες ομάδες που λατρεύουν την Εκάτη, συνέντευξη με ένα σύγχρονο μάγο κ.α με αποτέλεσμα όπως γράφει στην εισαγωγή ο Γιώργος, «…ίσως το πιο πλήρες αφιέρωμα που έγινε ποτέ στον Ελληνικό τύπο για την αρχαία θεά της νύχτας…» και μάλλον έχει δίκιο.
Χωρίς να περιαυτολογήσω νομίζω κάθε σοβαρός ενδιαφερόμενος κάτι θα μάθει για την θεά και το κυριότερο θα ανακαλύψει τις κυριότερες πηγές, να γλυτώσει και το ψάξιμο.
Και επειδή αν δεν μου το ζήταγε ο Γιώργος, δεν θα το έγραφα ποτέ, αναζητήστε το τεύχος στα περίπτερα να στηριχθεί η προσπάθεια του που κατά καιρούς παρουσιάζει με πολύ σοβαρό τρόπο θέματα που άπτονται του ελληνικού πολυθεϊσμού στο χθές και το σήμερα.
Περισσότερα για το τεύχος στο blog Αποφένεια
Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011
Οι Κατηγορίες κατά του Ασάντζ
Και κινδυνεύοντας να υποπέσω στο γνωστό ατόπημα που βλέπω στις ταινίες όπου τα θύματα βιασμού, βιάζονται ξανά στα δικαστήρια, και να γίνω σεξιστής, δεν μπορώ παρά να αντιγράψω το επίμαχο σημείο από το άρθρο της Καθημερινής …
Η σοβαρότερη από τις κατηγορίες που αντιμετωπίζει ο Ασάντζ αφορά τις σχέσεις του με Σουηδέζα εθελόντρια της WikiLeaks, η οποία τον κατηγορεί ότι, έπειτα από τρεις συναινετικές και προφυλαγμένες επαφές, ξεκίνησε επαφή μαζί της χωρίς προφυλακτικό, ενώ εκείνη κοιμόταν. Η κατηγορία θεωρείται βιασμός και τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι και τεσσάρων ετών.
... και να ανακράξω ΈΛΕΟΣ μπροστά σε αυτό που μοιάζει σενάριο B-movie ταινίας παρωδίας, μην πω porncomedy.
Δηλαδή κατηγορείται πως χακαρε (Hack στον ύπνο), χωρίς χρήση σωστών credentials ( προφυλακτικό) ένα σύστημα που ήδη είχε νόμιμο access (εθελόντρια) και γι’ αυτό τον κυνηγάει η Ιντερπόλ.
Την ίδια στιγμή που ο τρελός στην Λιβύη εξολοθρεύει άμαχο κόσμο
την ώρα που δήμαρχος ρωσικής πόλης προτείνει εκτέλεση των αστέγων
την ώρα που......
Μα δεν αντέχω άλλο τι κλαυσίγελος είναι αυτό. Σας παρακαλώ βγάλτε με από αυτή την καρικατούρα ζωής, θέλω να επιστρέψω στην πραγματική.
Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011
Συναυλία Κάβειρος/Τέθριππον Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

Η πρώτη συναυλία της ελληνικής pagan μουσικής σκηνής για το 2011 στην Αθήνα είναι γεγονός. Δύο συγκροτήματα οι ΚΑΒΕΙΡΟΣ και οι ΤΕΘΡΙΠΠΟΝ σε μια μοναδική μουσική βραδιά στις 19 Φεβρουαρίου στην αίθουσα «Μαρία Έλενα» του Κέντρου Πολιτισμού των Αγίων Αναργύρων.
Την συναυλία θα ανοίξουν στις 9:00 οι ΤΕΘΡΙΠΠΟΝ που για πρώτη φορά εμφανίζονται στο αθηναϊκό κοινό και την βραδιά θα κλείσουν οι ΚΑΒΕΙΡΟΣ.
Και τα δύο μουσικά σχήματα καινοτομούν στα μουσικά πράγματα της χώρας μας μελοποιώντας ύμνους και όχι μόνον. Μας ταξιδεύουν στον χωροχρόνο με ήχους που εγείρουν το αρχέγονο θυμικό μας και δένουν αρμονικά με τη φύση.
Πως θα έρθετε
Χάρτης
ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ Γ10 ΑΝΑΚΑΣΑ - ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ - ΠΛ. ΒΑΘΗ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
Σε αυτό το μικρό κομμάτι Γης...
Σε αυτό το κομμάτι Γης που καταλαμβάνει το σύγχρονο κράτος Ελλάδα, αρκετές φορές στο παρελθόν έγιναν θυσίες αίματος, γιατί οι τότε κατοικούντες Έλληνες δεν μπορούσαν να ανεχτούν καν την λεκτική προσταγή υπέρτερων δυνάμεων για Γη και Υδωρ.
Σε αυτό το κομμάτι Γης που καταλαμβάνει το σύγχρονο κράτος Ελλάδα, σφάχτηκαν αγγελιοφόροι, καταπατώντας ιερό νόμο ( και ξέρουμε πως οι Αθηναίοι ήταν κατά Παύλο οι δεισιδαίμονέστεροι των ανθρώπων) μόνο και μόνο επειδή η προσταγή που μετέφεραν, ήταν ανήκουστη για τους τότε Έλληνες.
Σε αυτό το κομμάτι Γης που καταλαμβάνει το σύγχρονο κράτος Ελλάδα, ποτέ δεν τέθηκε θέμα αριθμών και δύναμης, πάντα ήταν θέμα αξιών, τιμής και αξιοπρέπειας
Γιατί, Σε αυτό το κομμάτι Γης που καταλαμβάνει το σύγχρονο κράτος Ελλάδα πάντα ήταν γενικότερη πεποίθηση πως τελικά σημασία δεν έχει η καλοπέραση, η αποφυγή των δεινών και κακουχιών, ούτε καν η ίδια η ζωή ενός εκάστου, αλλά η δυνατότητα ελεύθερης αυτοθέσμισης, πολιτειών ελευθέρων ανθρώπων.
Σε αυτό το κομμάτι Γης που καταλαμβάνει το σύγχρονο κράτος Ελλάδα, λίγα μόλις χρόνια πριν χύθηκε πολύ αίμα σε ένα πόλεμο που δεν είχαμε συμφέροντα προς όφελος των ‘συμμάχων’ μας.
Τώρα έρχονται οι απόγονοι αυτών των συμμάχων μας αλλά και οι τότε εχθροί ‘χαμένοι’ και μας ζητούν Γη και ύδωρ, μέσω μιας κυβέρνησης που μοιάζει να ανήκει σε άλλο τόπο, χωρίς μνήμη χωρίς αξίες βγαλμένη από ένα χθες ξένο με το χιλιόχρονο παρελθόν.
Αυτοί οι χθεσινοί ‘ξένοι’ κυβερνώντες που δεν διστάζουν να μας κοροϊδεύουν δήθεν αντιδρώντες στο λεκτικό σχήμα των απαιτήσεων των ‘δυνατών’ σε αυτό τον τόπο που χύθηκε αίμα για μικρότερες αιτίες.
Σε αυτό το κομμάτι Γης που καταλαμβάνει το σύγχρονο κράτος Ελλάδα, σε μια πόλη σύμβολο την Αθήνα, οι αποστάσεις μετρούνταν από τον βωμό των 12 Θεών στην αρχαία αγορά, το κέντρο της πόλης. Τώρα ο τόπος καταπίνεται από την μαύρη τρύπα που κατοικεί στην βουλή των 300.
Σε αυτό το κομμάτι Γης που καταλαμβάνει το σύγχρονο κράτος Ελλάδα, κάποτε κατοικούσαν, δρούσαν και διοικούσαν Έλληνες….
Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011
Πρώτο Πανελλήνιο Συμπόσιο Επικούρειας Φιλοσοφίας
Εκτός του ότι απ’ όσον γνωρίζω είναι το πρώτο συμπόσιο του είδους που είναι αφιερωμένο στην Επικούρεια φιλοσοφία το πιο σημαντικό είναι πως οργανώθηκε από πραγματικούς φίλους της σχολής με την κανονική σημασία του όρου, δηλαδή από ανθρώπους που προσπαθούν να ζήσουν ως Επικούρειοι και όχι από κάποια ψυχρά ακαδημαϊκά κέντρα.
Έτσι αποτελεί την πρώτη επιτυχημένη προσπάθεια ‘αναβίωσης’ μιας φιλοσοφικής σχολής, από Έλληνες (και πολυθεϊστές) που βρίσκει ανταπόκριση από την πολιτεία καθώς το συμπόσιο συνδιοργανώνεται με τον Δήμο Γέρακα με πλούσιο πρόγραμμα και σημαντικούς ομιλητές/συντελεστές.
Ας ελπίσουμε να είναι το πρώτο του είδους που αποδεικνύει πως η λαϊκή βάση μπορεί αν λειτουργήσει σοβαρά να ανακτήσει την θέση που πρέπει να έχει στην πολιτεία.
Εύγε στους συντελεστές η προσπάθεια τους αξίζει να υποστηριχθεί από όλους μας.
Το πρόγραμμα το συμποσίου και περισσότερες πληροφορίες εδώ